۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۶۷۲۳۱
ادعای عجیب فعال سلفی مصری؛

شیعیان به دینی غیر از اسلام به نام امامیه معتقد هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان سلفی مصر در اظهاراتی عجیب مدعی شد که شیعیان به دینی غیر از اسلام به نام امامیه اعتقاد دارند.
حازم طه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حازم طه، عضو ائتلاف مسلمانان برای دفاع از صحابه و آل بیت مصر که در برنامه «صالة التحریر» شبکه ماهواره‌ای صدی البلد سخن می‌گفت، ادعا کرد که شیعه به دینی غیر از اسلام که «امامیه» نام دارد، ایمان دارد و این مسأله را خود شیعیان هم اذعان کرده‌اند.

 

این فعال سلفی مصر مدعی شد که الازهر هم معتقد است که اعتقادات شیعیان، دینی غیر از اسلام است و در اظهاراتی سخیف مدعی شد: علمای شیعه کافر هستند، زیرا قرآن کریم را تحریف می‌کنند.

 

با این اظهارات به نظر می‌رسد این فعال سلفی از اصطلاح «امامیه» که به شیعیان دوازده امامی اطلاق می‌شود، اطلاع چندانی نداشته و کاملا ناآگاهانه و بدون اطلاع از حقانیت مذهب شیعه این مطالب را به زبان آورده است.

 

حازم طه همچنین مدعی شد: تعداد شیعیان در مصر بیشتر از 2 هزار نفر نیست و دلیل این مسأله هم این است که آن‌ها نمی‌توانند حزب سیاسی مستقل داشته باشند.

 

عضو ائتلاف مسلمانان برای دفاع از صحابه و آل بیت مصر در حالی تعداد شیعیان مصر را 2 هزار نفر اعلام کرده است که محمد الدرینی، رییس مجلس اعلای اهل بیت(ع) مصر در سال 90 شمار شیعیان این کشور را دو میلیون نفر دانسته و سعد‌الدین ابراهیم، رییس مرکز مطالعات توسعه‌ای «ابن خلدون» دوم بهمن‌ماه سال گذشته طی سخنانی در کنفرانس ادیان مرکز حقوق بشر الفاطمیه مصر، آمار شیعیان مصری را نزدیک به 5 میلیون نفر اعلام کرده بود./982/ب101/د

ارسال نظرات