۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۶۸۰۴۶
تحقیقات جدید نشان داد؛

اسلام‎هراسی در دنیا افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک تحقیقات جدید منتشر شده در آمریکا نشان می‎دهد که اسلام‎هراسی در دنیا افزایش یافته و مسلمانان هر روزه با محدودیت‎های بیشتری در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مواجه می‎شوند.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، نتایج تحقیقات جدید منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که مسلمانان سراسر دنیا و به ویژه ساکن در اروپا و آسیا، هر روز با محدودیت های بیشتری مواجه شده و اسلام هراسی در دنیا افزایش یافته است.

 

این گزارش که به وسیله سازمان بین المللی آزادی دینی منتشر شده خاطرنشان می کند: اقدامات ضد اسلامی به طور مشخصی افزایش یافته است، به خصوص در اروپا و آسیا، و محدودیت های دولتی که اغلب با خصومت های اجتماعی همراه هستند منجر به اقدامات ضد اسلامی می شوند که زندگی روزانه تعداد زیادی از مسلمانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

سوزان جانسون کوک از مقامات ارشد سازمان بین المللی آزادی دینی در ارتباط با این گزارش گفت: مسلمانان ساکن در آسیا و اروپا هر روز با مشکلات بیشتری دست به گریبان هستند. احساسات ضد اسلامی و تبعیض های صورت گرفته علیه مسلمانان در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی قابل مشاهده است.

 

وی افزود: ما از تمامی جوامع و دولت ها می خواهیم که به ترویج تساهل و مدارا پرداخته و مسببان اعمال خشونت آمیز را محاکمه کنند.

 

در بخشی از این گزارش به وضعیت ناگوار مسلمانان میانمار نیز اشاره شده و آمده است: مسلمانان ایالت راخین به ویژه آنان که از گروه اقلیت روهینگیا هستند، در معرض خشونت های بی شماری قرار گرفته و اشکال مختلفی از تبعیض قانونی، اقتصادی، تحصیلی و اجتماعی را تحمل می کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات