۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۶۸۱۰۹
مدیر کل اوقاف مازندران:

22 موقوفه مجهول در استان مازندران شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این‌که بیست و دو موقوفه مجهول در استان مازندران شناسایی شده است، گفت: 50 هزار متر مربع نیز با تلاش همکاران از تصرف غاصبانه در آمد.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران چهارشنبه شب در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان این‌که اداره کل اوقاف مازندران جزو ادارات کل درجه یک کشور است، گفت: این اداره کل هم ردیف ادارت اوقاف فارس و اصفهان از بهترین‌های کشور است.
وی با اشاره به این که شانزده اداره اوقاف در مازندران با ساختارهای جدید در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: این شانزده اداره در آینده نزدیک به بیست ادراه و نمایندگی خواهد رسید.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان کرد: 13 هزار و صد و چهارده موقوفه و 156 هزار رقبه در استان مازندران وجود دارد که در حوزه موقوفات استان مازندران مقام سوم را در کشور دارا است.
حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این‌که در استان مازندران مجموعا 8 هزار و یک مکان مذهبی وجود دارد، گفت: از این‌ تعداد 1322 امامزاده هستند که از این حیث استان مازندران مقام دوم کشور را دارا است.
وی از امضای تفاهمنامه میان سازمان اوقاف کشور و منابع طبیعی در خصوص تعیین تکلیف اراضی اختلافی خبر داد و ابراز کرد: با امضای این تفاهمنامه میان اوقاف و منابع طبیعی از 7 هزار و پانصد و پازده هکتار زمین، 2 هزار و سیصد هکتار تحویل اوقاف استان شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان این‌که سازمان اوقاف در بحث علم روز و سامانه از همه سازمان‌ها و نهادها پیشتاز است، اظهار کرد: همه اطلاعات اوقاف استان ثبت در سامانه و قابل دسترسی است.
وی در ادامه افزود: بیست و دو موقوفه مجهول در استان مازندران را شناسایی کردیم و 50 هزار متر مربع با تلاش همکاران از تصرف غاصبانه در آمد.
حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به دغدغه مراجع تقلید برای درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه، گفت: درآمد بقاع و موقوفات استان برای خود بقاع و در راستای نیت واقف صرف و همه عوائد موقوفات در خود بقعه و استان خرج می‌شود.
وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر این‌که بقاع متبرکه تبدیل به قطب‌های فرهنگی شوند، گفت: یکی از افتخارات سازمان اوقاف توجه به مسائل فرهنگی است و 80 بقعه در سال 90 و 225 بقعه در سال 91 به مسائل فرهنگی احتصاص داشت و تلاش می‌شود 1322 بقعه استان را تا آنجایی که امکان دارد به بقاع فرهنگی تبدیل کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان داشت: در بخش اعزام مبلغ  223 نفر در سال 90 و 458 نفر در در سال91 اعم از طلبه‌های استان مازندران و قم در بقاع متبرکه در دیگر اماکن مذهبی به تبلیغ دین مشغول بودند.
حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به استقبال مردم استان از برگزاری خمیه‌های معرفت، گفت: دراین خمیه‌ها از طلبه‌های متخصص و کارشناس استفاده شد که در قالب غرفه‌های مختلف گفتمان دینی، پاسخ به شبهات دینی و مشاروه با جوانان را برعهده داشتند./927/پ202/پ
ارسال نظرات