۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۷۰۰۳۸
سهام و ارزش لیر ترکیه سقوط کرد

چرا غرب دیگر از اردوغان حمایت نمی کند

خبرگزاری رسا ـ بی بی سی: صحبت های اردوغان نه تنها کمکی به آرام شدن معترضین نکرده بلکه موجب شده است اتحادیه کارمندان دولت، فردا و پس فردا اعتصابی سراسری کنند.
درگيري در ترکيه/بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در ادامه پوشش خبری خود از اعتراضات مردم ترکیه گفت: مردم در اولین روز کاری هفته، میان دود گاز اشک آور و نشانه های درگیری شب گذشته، بر سر کار حاضر شدند.


بی بی سی واکنش های موجود در اقتصاد ترکیه را اینگونه بیان کرد: نگرانی ها از تاثیر ناآرامی ها و تظاهرات ضد دولتی بر ثبات کشور باعث شد شاخص سهام 100 شرکت در مقطعی حتی نزدیک به 7درصد کاهش پیدا کند. همچنین ارزش واحد پولی لیر ترکیه نیز نیز دچار کاهش شد.


در همین حال بی بی سی فارسی از ابراز نگرانی جهانی در رابطه با اوضاع داخلی این کشور سخن گفت: سازمان های مدافع حقوق بشر، عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر، عکس العمل بیش از حد و شدید پلیس ترکیه را محکوم کرده اند.


این شبکه در ادامه افزود: واقعیت این است که صحبت های اخیر اردوغان نه تنها هیچ کمکی به آرام شدن معترضین نکرده بلکه موجب شده است اتحادیه کارمندان دولت اعلام کند؛ فردا و پس فردا اعتصابی سراسری برای حمایت از تظاهرکنندگان برگزار خواهند کرد.


بی بی سی در انتها به چالش روبروی دولت پرداخت و گفت: این اعتصاب می تواند اعتراضات را وارد مرحله جدیدی کند. اعتصابی که اردوغان را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد زیرا اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری در ترکیه بسیار قوی و منسجم می باشند./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات