۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۰۱۱۲
جلیلی در جمع مردم اهواز:

شناسایی و مقابله با ریشه اختلاس و رانت خواری ها مهم ترین وظیفه دولت است

خبرگزاری رسا ـ جلیلی در جمع مردم اهواز گفت: مهمترین وظیفه دولت این است که حفره های اختلاس ها و رانت خواری ها را شناسایی کرده و آنها را مسدود کند.
سخنراني سعيد جليلي در جمع مردم اهواز سخنراني سعيد جليلي در جمع مردم اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شامگاه دوشنبه 13 خرداد در جمع مردم اهواز گفت: اهواز برای من و بسیاری از همرزمانم به منزله یک میقات الهی است، جایی که یاران شهید ما به معراج رفته و دروازه ورود به بهشت است.

وی افزود: در استان خوزستان بود که نه تنها وحدت اقوام بلکه وحدت کشور و نگاه ها شکل گرفت تا توانستیم سربلند و پیروز از دفاع مقدس با افتخار گذر کنیم.

جلیلی با اعلام این‎که اگر تحلیلی صحیح از 8 سال دفاع مقدس داشته باشیم می توانیم برای حماسه های دیگر از آنها استفاده کنیم، بیان داشت: در جنگ تحمیلی اندیشه های اسلام ناب در رفتار مردم و جوانان ما ظهور پیدا کرد و باعث ایجاد یک ظرفیتی شد که در محاسبات دشمنان ما نیامده بود.

وی تصریح کرد: باور من این است که اگر بتوانیم همان سازوکار و فضا را در جامعه ایجاد کنیم شاهد ایجاد ظرفیت و حماسه های جدیدی در کشور خواهیم بود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره توانایی جوانان ایرانی گفت: وظیفه رییس جمهور به عنوان مدیر ساختار اجرایی کشور این است که همه ظرفیت دولت را به گونه ای مدیریت کند که هر یک از جوانان ما بتواند هر آنچه در توانایی دارد به عرصه ظهور و بروز بگذارد.

وی با این پرسش که چرا در خوزستان باید این میزان منابع طبیعی و محرومیت غیر طبیعی داشته باشیم، بیان داشت: خوزستان بسیاری از محرومیت های غیر طبیعی را در خود دارد به این دلیل که تجربه موفق دفاع مقدس را نتوانستیم تکثیر کنیم.

جلیلی ادامه داد: چرا وقتی در خوزستان این مقدار زمین و آب وجود دارد باید 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور شود، محصولاتی که بیشتر آنها را می توان در خوزستان تولید کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سؤال ‎که چرا کشور نمی تواند در تولید موفق باشد گفت: دولت با این روند نمی تواند در تولید موفق شود به این دلیل که وقتی دولت جنس خارجی وارد می کند و رسانه ها و تسهیلات مختلف بانکی در اختیار وارد کننده قرار می گیرد دیگر جایی برای فعالیت تولید داخلی در بازار باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اجرایی کردن قول های خود بیان داشت: ما در عرصه خدمت نباید به قول اکتفا کرده بلکه باید به گونه ای عمل کنیم که اگر کسی قولی به مردم داد و روزی خلاف آن را عمل کند توانایی این کار را نداشته باشد.

جلیلی بر رعایت تقوی الهی توسط خدمت گذاران مردم در دولت تاکید کرد و افزود: تقوا برای کسی که کارگزار حکومت می شود یک امر لازم است اما این تقوا باید متناسب با نوع فعالیت افراد در وزارت خانه ها تعریف شود.

وی با اشاره به این‎که دولت باید سازوکاری داشته باشد که در مقابل اختلاس ها مقاومت کند اظهارداشت: مهمترین وظیفه دولت این است که حفره های اختلاس ها و رانت خواری ها را شناسایی کرده و آنها را مسدود کند.

جلیلی دانست و تصریح کرد: سفرهای استانی به عنوان یک عامل تسکین بخش برای استانها در کوتاه مدت خوب است اما باید در گام بعدی سفر های وزارت خانه ای را تشکیل داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نفت را عاملی برای افزایش قدرت معرفی کرد و گفت: در بحث نفت باید توجه داشت که این سرمایه را باید تبدیل به ابزاری برای افزایش قدرت کرد و در آینده دشمن باید نگران باشد که ایران چگونه می خواهد از این سرمایه استفاده کند.

وی با اعلام این‎که ظرفیت جوانان کشور را از تعلیق خارج می کنم افزود: ظرفیت جوانان کشور را از تعلیق خارج کرده و آن را غنی سازی می کنم.

جلیلی خطاب به مردم تاکید کرد: هوشیار باشید که شما را در اعتماد به انقلاب و نظام دچار تردید نکنند، تاریخ ثابت کرده هرگاه دشمن از نبرد با جبهه اسلام ناامید شود از ترفند تردید استفاده می کند و باید توجه داشت که امروز تا پشت خیمه دشمن رفته ایم و نباید بگذاریم تردید ما را به عقب برگرداند./9462/پ202/ج

ارسال نظرات