۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۱۲۳
کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی:

استراتژی مقاومت هم دنیا دارد هم آخرت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی در جواب به سؤالی که چه تضمینی است که جلیلی مانند احمدی نژاد نشود، گفت: به نظر من باید به سراغ سوابق جلیلی و احمدی نژاد رفت و آورده‌های جلیلی و احمدی نژاد اعم از جبهه و جنگ و دفاع مقدس با هم مقایسه شود.
انتخابات تجلي حماسه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر کریمی، کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، شب گذشته در مسجد خاتم الانبیا(ص) پردیسان، با بیان این‌که خیلی‌ها سؤال می‌کنند که آیا آقای دکتر جلیلی برنامه اقتصادی دارند یا نه، گفت: دکتر جلیلی برنامه‌های جدی برای اقتصاد کشور دارند.
وی با اشاره به این که خیلی از مسائل دلهره‌آفرین است، ادامه داد: جایگاه جلیلی از مقام وزارت بالاتر است؛ جلیلی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای امنیت ملی است، او خیلی مراقب بود که رییس‌جمهوری دست به کارهایی نزند که مشکل ساز شود.
کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که رییس جمهور تأکید داشت دبیر شورای عالی امنیت ملی صرفا باید در کار خود دخالت داشته باشد و نباید به برنامه‌های رییس جمهور کاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از وزرا بارها در جلسات اذعان داشت که تنها، هماهنگی‌ها در همین جلسات کمیته صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به کمیته امنیت رسانه‌ای تصریح کرد: مصوبات امنیت رسانه‌ای آقای جلیلی لازم الاجرا بود ولی مصوبات اقتصادی با توجه به تعهدات رییس جمهور غیر اجرایی است.
کریمی با اشاره به چگونگی تشکیل کمیته ابراز داشت: این جلسات بر می گردد به موضوع اختلاص سه هزار میلاردی که صورت گرفته بود که هر یک از قوا همدیگر را متهم به کم کاری می‌کردند بعد از این جلسات دیگر قوا برعلیه هم حرف نزدند.
جلیلی توانایی اداره جلسات کلان را دارد
وی با بیان این‌که جلیلی توانایی اداره جلسات کلان را دارد، گفت: من ادعا نمی‌کنم که اقتصاد کشور را او اداره می‌کرد، در حالی که روی کاغذ برنامه ریزی صورت گرفته بود.
کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی افزود: شاید خیلی‌ها تصور کنند، مشکلات اقتصادی کشور حاصل کارهای جلیلی است ولی این اشتباه است و نباید کسی تصور کند که مشکلات به او برمی‌گردد چون جلیلی تنها هماهنگ کننده بین کارها بود.
بانک‌ها ارزهای دولتی را در بازار آزاد می‌فروختند
وی با اشاره به مسأله ارز گفت: بازار ارز در کشور نابسامان بود و امروز هم بعضا وجود دارد، چون خیلی از بانک‌ها ارزهای دولتی را در بازار آزاد می‌فروختند.
کریمی اظهار داشت: خیلی از بانک‌ها ارزهای دریافتی خود را ثبت نمی‌کردند، از این رو خیلی راحت در بازار آزاد به فروش می رساندند.
وی با اشاره به ساماندهی‌های ارز کشور گفت: برنامه جدی برای ساماندهی بیشتر به ارزها در تیرماه داریم.
کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای جلیلی با صراحت به مدیر کل بانک مرکزی گفتند، سه هزار میلیارد پول خارج شده چرا از گمرک‌ها صورتحساب دریافت نمی‌کردید و وی اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.
تغییرات جدی در گرو اجرای طرح شفافیت اقتصادی
کریمی با بیان این که چهارمین وارد‌کننده طلای کشور در سال چهار میلیون تومان مالیات می‌داد و یک نفر که درآمد نداشت به صورت کامل مالیات خود را پرداخت می‌کرد، افزود: با اجرای طرح شفافیت اقتصادی در کشور تغییرات جدی اتفاق خواهد افتاد که آقای جلیلی از یک سال گذشته این کار را آغاز کرده است.
وی یادآور شد: پیشگیری از گام های بزرگ است که ثمره اصلی آن در جامعه همچون چراغی است  و کمک می‌کند رهروان راه خود را پیدا کنند.
هر چه راه پیچیده شود رسیدگی به فساد مشکل‌تر می‌شود
این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: رویکرد دستگاه‌های حکومتی تاکنون این بوده که پیج وخم ها را زیاد می‌کردند که فساد ایجاد نشود در حالی که هر چقدر راه پیچده شود، رسیدگی به فساد نیز مشکل خواهد شد.
وی در جواب به سؤالی که چه تضمینی است که جلیلی مانند احمدی نژاد نشود، گفت: به نظر من باید به سراغ سوابق جلیلی و احمدی نژاد رفت و باید آورده‌های جلیلی و احمدی نژاد اعم از جبهه و جنگ و دفاع مقدس با هم مقایسه شود.
باید ماجراهای فتنه را جمع‌آوری کرد
کریمی در جواب سؤال دیگری درباره این که موضع‌گیری جلیلی در جریان فتننه چه بوده است، یادآور شد: دکتر جلیلی هم‌زمان با برگزاری جلسات اقتصادی، جلساتی نیز در مورد فتنه داشت و می‌گفت، آمریکایی‌ها با چندین فشار اعم از اقتصادی، تحریم‌های کذایی ایران و انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین جنبش‌های کارگری قصد دارند مردم را به خیابان‌های تهران بکشند که باید از الان ماجرای‌های فتنه را جمع آوری کرد.
وی افزود: جلیلی به شدت کم گو در رسانه است و از کسانی نیست که تا میکروفن آمد جلو بلافاصله مصاحبه کند.
استراتژی مقاومت هم دنیا دارد و هم آخرت
کارشناس اقتصادی شورای عالی امنیت ملی در جواب سؤال دیگری که درباره کم‌کردن تورم بود، گفت: اقتصادی‌سازی نه دنیا دارد و نه آخرت ولی استراتژی مقاومت هم دنیا دارد و هم آخرت، اگر درباره مسأله هسته‌ای سازش کردیم و حق خود را گرفتیم، دشمنان از این خاکریز عبور نخواهد کرد.
وی در پایان با بیان این‌که تحریم نوعی فرصت است و هزینه‌های اقتصادی کشور را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: فرصت تحریم و پروسه مقاومت، مشکلات اقتصادی کشور را یکباره برطرف کرده و پیروزی ما را حفظ و مستحکم می‌کند./907/پ201/ج
ارسال نظرات