۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۷۰۲۳۸

چند خبر انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ سعید جلیلی هفته آینده در سفری یک روزه به استان های آذربایجان‌شرقی و غربی سفر خواهد کرد.
دکتر سعيد جليلي

محمد جوانمرد، دبیر استانی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شنبه 18 خرداد برای سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم تبریز و دیگر برنامه های انتخاباتی وارد شهر تبریز خواهد شد.


وی با بیان این‌که به علت فشردگی برنامه های سفر دکتر جلیلی امکان سخنرانی وی در جمع دانشجویان تبریز میسر نشد، خاطرنشان کرد: با این حال با وجود کمبود زمان و فشردگی برنامه های سفر نیم روزه دکتر جلیلی به تبریز، برنامه های دیگر تدارک دیده شده که به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.


جوانمرد با اشاره به حمایت جبهه پایداری اصولگرایان از دکتر جلیلی در جریان انتخابات ریاست جمهوری گفت: دکتر جلیلی با سوابق عالی اجرایی و حضور مؤثر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشورمان توانسته به عنوان نامزدی اصلح در میان دیگر کاندیداهای این دوره انتخابات شناخته شود.


بنابر این گزارش، پیش از این نیز حجت الاسلام رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس و از حامیان دکتر جلیلی با سفر به تبریز دیداری با حامیان و هواداران کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی داشت.


گفتنی است، سعید جلیلی متولد سال 1344 در شهر مشهد(منطقه طلاب) است که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) به پایان رسانده و سابقه‌ای 18 ساله در وزارت امور خارجه دارد. عنوان پایان‌نامهٔ او «سیاست خارجی پیامبر» بود و در دانشگاه امام صادق به تدریس «دیپلماسی پیامبر» می‌پردازد.


جلیلی در زمان جنگ ایران و عراق به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح شد، رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه، معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، ریاست اداره بازرسی وزارت امور خارجه و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی از مهرماه 1386 تاکنون از جمله سوابق اجرایی است.

 

رقابت 427 نفر برای 21 کرسی شورای شهر تبریز


محمود چمنی، فرماندار تبریز از ثبت‌‌نام یک‌هزار و 11 نفر برای انتخابات شهر و روستا در شهرستان تبریز خبر داد‌ و‌ تصریح کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته از این تعداد، منهای 32 نفری که انصراف دادند، 38 نامزد بنا به مستندات قانونی رد‌صلاحیت شدند که در شهر تبریز 488 نفر ثبت‌نام کردند و از این میزان 26 نفر انصراف داده و 427 نفر تایید صلاحیت شدند.


وی با تاکید بر این‌که از این میزان همچنین 35 نفر بنا بر عدله موجود رد صلاحیت شدند، گفت: در شهر خسروشاه نیز 18 نفر برای پنج کرسی شورای شهر ثبت‌نام کرده بودند که دو نفر انصراف داده  و هیچ رد صلاحیتی انجام گرفته گرفته است.


چمی اضافه کرد: در شهر سردرود نیز 20 نفر ثبت‌نام کرده بودند که یک نفر انصراف داده و یک  نفر نیز رد صلاحیت شده و 18 نفر برای هفت کرسی شورای این شهر با هم رقابت خواهند کرد.


فرماندار تبریز گفت: در شهر باسمنج نیر برای پنج کرسی شورای شهر این شهر 19 نقر ثبت نام کرده بودند که سه نفر انصراف داده و دو نفر رد صلاحیت شدند و 14 نفر باهم رقابت خواهند کرد.


تحویل تعرفه های رای به فرمانداری ها و بخشداری های آذربایجان شرقی


رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از توزیع و تحویل بیش از پنج میلیون تعرفه رأی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به فرمانداری ها و بخشداری های این استان خبر داد.


محمدعلی نصرتی در حاشیه بازدید از محل نگهداری و فرایند تحویل تعرفه های رأی به نمایندگان فرمانداری ها، گفت: پنج میلیون و 500 هزار تعرفه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در محل مخزن تعیین شده تحت تدابیر امنیتی ویژه نگهداری و حفاظت می شد.


وی خاطرنشان کرد: تحویل تعرفه های انتخاباتی برای انتقال به شهرستان ها و نگهداری در مخازن از پیش تعیین شده با حضور و نظارت هیأت های نظارت شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری و نیروهای امنیتی در مدت دو روز انجام شد.


نصرتی افزود: تعرفه های انتخاباتی پس از تحویل به نمایندگان فرمانداری ها و بخشداری ها با تدابیر ویژه به محل های تعیین شده برای نگهداری تا روز انتخابات انتقال داده می شوند تا در روز انتخابات در شعب اخذ رأی توزیع شوند.
/935/پ203/س

ارسال نظرات