۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۶۰۲

ارسال 80 مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی ابن شهرآشوب

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال 80 مقاله علمی تاکنون به دبیرخانه این کنگره بین المللی خبر داد و گفت: روند ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره همچنان ادامه دارد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در سومین نشست تخصصی کنگره بین‌المللی ابن شهرآشوب ساروی در ساری از ارسال 80 مقاله علمی تاکنون به دبیرخانه این کنگره بین المللی خبر داد و گفت: روند ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان این که ابن شهر آشوب از بزرگترین علمای شیعه در قرن پنج هجری بوده است که در ساری متولد و در سوریه وفات یافته است، افزود: این عالم بزگ شیعی حدود 800 سال ناشناخته بوده است که خوشبختانه این  کنگره زمینه ای را برای معرفی این عالم به جهان اسلام فراهم شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی برگزاری کنگره بین‌المللی «ابن شهر آشوب» در مازندران را به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی و دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توصیف کرد و یادآور شد: کتاب «المناقب» به عنوان بزرگترین کتاب وی در 12 جلد تالیف شده است.

 

وی به ارزش و اهمیت کتاب «المناقب»ابن شهر آشوب اشاره و خاطرنشان کرد: در این کتاب ویژگی‌های ائمه معصوم در ابعاد مختلف بررسی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به جایگاه «ابن شهر آشوب» در بین علمای مختلف اشاره کرد و افزود: توجه به علم و عالم از توصیه‌های دینی است و توجه به خدمات آنان موجب تقویت باورها و قدرشناسی از تلاش‌های فکری و دینی و فرهنگی است.

 

وی از ترجمه و تدوین کتاب های ابن شهرآشوب ساروی از سوی کمیته علمی این کنگره خبر داد و گفت: آثار برجسته ای از این عالم بزرگ به جای مانده است که همه تلاش دبیرخانه این کنگره احیاء آثار وی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، نقش هدایتگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ اسلام یادآور شد و گفت: امام خمینی (ره) احیا گر فرهنگ دینی اصیل در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم بود و بسیاری از عقاید و نظرات ایشان در زمینه هویت دینی و اسلامی نظریات جهانیان را به خود معطوف ساخته است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی بر مشارکت با شکوه مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و یادآور شد: شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب عزت و امنیت کشور و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

 

وی تاکید کرد: مظهر حماسه سیاسی انتخابات است و وظیفه شرعی هر مسلمان ایرانی، آزاده و غیرتمندی است که پای صندوق‌های رأی حاضر شود و به آزادی، استقلال و عظمت ایران اسلامی رأی دهد./950/پ202/س

ارسال نظرات