۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۷۰۶۰۴
باقری لنکرانی:

باید الگوهای خود را با دین تنظیم کنیم نه با ترکیه و آرژانتین

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: امام به ما یاد دادند که ما قائل به تکلیف هستیم و تلاش ما این است این گفتمان، گفتمان رایج جامعه شود اگرچه دکتر جلیلی انتخاب نشود.
باقري لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کامران باقری لنکرانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گردهمایی ستاد جوانان حامی دکتر جلیلی در محل این ستاد، با بیان این که جامعه ما جامعه متنوعی است و افراد نظرات مختلفی دارند، ابراز داشت: ما در انتخابات پیش رو دو هدف دنبال می کنیم و هدف اساسی و مبنایی تر، مشارکت گسترده تر مردم است که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند و هدف دوم ما انتخاب اصلح است.
وی افزود: این دو هدف با هم ارتباط دارند زیرا اگر اثرگذار بودن انتخابات انگیزه مردم برای حضور در انتخابات بشود و مردم بدانند وقتی فردی را انتخاب کنند، مسیری را که کشور در چهار سال آینده طی خواهد کرد، تعیین می کنند، ضرورت انتخاب اصلح را می فهمند و انگیزه شان برای حضور بیش تر می شود و در واقع، این دعوت ما به اصلح دعوت به مشارکت مردمی نیز هست.
با احدی کینه و اختلاف نداریم
باقری لنکرانی با تأکید بر این‌که خیلی ها سعی دارند فضا را به سوی کینه ورزی سوق دهند، ابراز داشت: ما با احدی کینه و اختلاف نداریم و کسانی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی انتخاب می شوند مورد احترام هستند و ما برای انجام وظیفه و معرفی اصلح آمده ایم.
وزیر بهداشت و درمان دولت نهم در بخش دیگر سخنان خود به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) اشاره داشت و گفت: امام خمینی(ره) معلم مسلم فلسفه امام العارفین و معلم اخلاق بود اما در معماری نظام جمهوری اسلامی محور این انقلاب را ولایت فقیه اعلام کرد و جمله تاریخی «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور شما آسیب نبیند» را در خصوص اهمیت و جایگاه ولایت فقیه اعلام کرد.
وی افزود: این خیلی افتخار نیست که یکی بگوید من در هنگام اختلاف نظر با ولایت فقیه از نظر ولایت فقیه تبعیت می کنم، این حداقل ولایتمداری است.
ولایت فقیه به معنای ولایت فقاهت است
لنکرانی با بیان این‌که ولایت فقیه به معنای ولایت فرد نیست بلکه به معنی ولایت فقاهت است که در شخص رهبری مصداق پیدا می کند تأکید کرد: باید تلاش و جهت گیری های رییس جمهور، قوه مجریه، مقننه و قضاییه در راستای عملی شدن اسلام ناب و فقه جواهری باشد.
هر کس در مسند ریاست جمهوری قرار می‌گیرد باید جهت گیری های دینی را در دستگاه های دولتی پیگیری کند
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با انتقاد از نامزدهایی که رونق اقتصادی را مقدم بر همه چیز می‌دانند، گفت: عده ای می‌گویند ما می خواهیم کشور را آباد و رونق اقتصادی ایجاد کنیم، اینها بد نیست اما ما باید جهت گیری های اساسی را ببینیم، ما می خواهیم کشورمان در رفاه باشد اما این رفاه را مقدمه‌ای برای حرکت‌های رو به جلو و رسیدن به رشد تعالی و هدف اصلی که همان ربنا الله است، می بینیم و هر کس در مسند ریاست جمهوری قرار می‌گیرد باید جهت گیری های دینی را در دستگاه های دولتی پیگیری کند.
باقری لنکرانی اضافه کرد: ما باید برای همه مردم فرصت‌های برابر ایجاد کنیم و در صحنه های بین الماللی حضور جدی و عزت مدار داشته باشیم و منزوی نباشیم ولی در برابر مستکبران از حقوق خود کوتاه نیاییم و همه اینها برای این است که دین خدا را اجرا کنیم.
وی با بیان این که حضرت امام (ره) نصرت خدا را در آیه ان تنصرو الله ینصرکم نصرت دین خدا می داند، اظهار داشت: یکی از ارکان نصرت دین خدا خدمت به مردم است و ما در بین این 8 نفر کاندیدا دکتر جلیلی را اصلح می دانیم و دلیل آن این است که نصرت دین خدا توسط کسی انجام می شود که مردم را دعوت به خود نکند و قائل به مقاومت در برابر زورگویان باشد و قائل به این باشد که آرمان های مان را باید اجرایی کنیم و اگر از جلیلی به عنوان اصلح حمایت می کنیم به این خاطر است که این خصوصیات را در او سراغ داریم.
وزیر بهداشت و درمان دولت نهم در انتقاد از افرادی که مدل اقتصادی ترکیه را به سبب رشد اقتصادی 8 درصد آن الگوی اقتصادی مناسب برای کشور می‌دانستند گفت: این همه کتاب نوشتند که می خواهیم الگوی ترکیه را در ایران اجرا کنیم و امروز شاهد هستیم این کشور با رشد 8 درصد اقتصادی دچار چه بحرانی شده است.
ما باید الگوهایمان را با خدا تنظیم کنیم نه با ترکیه و آرژانتین
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این‌که نتیجه رشدی که آنها با تبعیت از کدخدای بین المللی شان داشتند را همه می بینند، تصریح کرد: ما نباید ترازمان را کارهای دیگران قرار دهیم و الگوهامان را با کارهای آن‌ها تنظیم کنیم بلکه باید ترازمان را با خدا میزان کنیم و امیدوار هستیم حماسه سیاسی که در 24 خرداد رقم می خورد باعث شود تا آینده انقلاب اسلامی با این گفتمان پیش برود.
وی افزود: امام به ما یاد دادند که ما قائل به تکلیف هستیم و تلاش ما این است این گفتمان، گفتمان رایج جامعه شود اگرچه دکتر جلیلی انتخاب نشود.
لنکرانی با بیان این‌که خدا انتخابات را با قلب های مردم رقم خواهد زد، گفت: اگر نامزد مورد نظر ما رییس جمهور منتخب مردم نشد ما با این‌که این گفتمان جای خود را در نسل جوان ایجاد کرده است به هدف مان رسیده ایم و مشکلات اقتصادی مان را بر مبنای اقتصاد مقاومتی حل می کنیم.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان تأکید کرد: ما باید با روی خوش این گفتمان را ترویج بدهیم و بذری که در جامعه پخش می‌کنیم باید بذر امید، محبت و نگاه به آینده و تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی باشد. /9590/پ202/ج
ارسال نظرات