۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۷۰۶۴۱
جلیلی در تبریز:

1+5 در برابر منطق ایران پاسخی ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: طرف غربی در مذاکرات هسته ای با مانع بزرگی به نام منطق جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به تبریز شامگاه شنبه با آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد و به ارائه برنامه‌ها و اهداف حضور در انتخابات پرداخت.


وی در پاسخ به سؤال امام جمعه تبریز مبنی بر چگونگی روند برنامه و پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: کارشکنی و توطئه های دشمنان نظام اسلامی در پرونده هسته‌ای ایران و افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمن، اقتدار نظام اسلامی ایران را ممکن ساخته است، اگر در قبال تحریم ها هوشمندانه برخورد شود، تبدیل به فرصت می‌شود.


جلیلی با بیان این‌که طرف غربی در مذاکرات هسته ای با مانع بزرگی به نام منطق جمهوری اسلامی ایران مواجه شده است، خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند گفت‌وگوهای 1+5 چه فایده‌ای دارد، امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که روند گفت‌وگوهای هسته‌ای مثبت و به نفع ایران است، زمانی می‌گفتند یک سانتریفیوژ نداشته باشید اما امروز هر مقدار که بخواهیم سانتریفیوژ تولید می‌کنیم چه نسل اول و چه نسل‌های بعدی.


وی ادامه داد: فرصت در سیاست خارجی کشور بیش از تهدید است، بایستی نگرش کیفی به سیاست خارجی داشت، البته باید بر اساس تحولات محیطی و اقتضائات موجود سیاست خارجی و تعاملات بین المللی را گسترش داد.


این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای را یک ظرفیت و فرصت برای کشور ارزیابی کرد و گفت: دستیابی به انرژی هسته‌ای حق کشور است، ملت سال هاست که با حضور در صحنه و تبعیت از ولایت از حقش دفاع کرده، امروز تنها دفاع از حق هسته‌ای مطرح نیست، بلکه صحبت از دفاع همه حقوق کشور است.


وی روحیه استقامت و پایداری در زمینه دفاع از حق هسته ای کشور را مایه موفقیت دیپلماسی خارجی کشور در خصوص پرونده هسته ای دانست و افزود: امروز منطق ایران اسلامی مانع شده که طرف غربی در مذاکرات بتوانند اجماعی بین خود ایجاد کنند و این خود یک نوه تهدیدزدایی است.


همچنین آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از فعالیت و تلاش های ارزشمند دکتر جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در زمینه پرونده هسته ای اظهار داشت: بهره مندی از فناوری هسته‌ای حق مسلم ملت ایران بوده و زیاده‌خواهی غرب نباید موجب عقب‌نشینی دستگاه دیپلماسی کشور در روند مذاکرات شود.

دیدار با مردم تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید جلیلی، همچنین در دیدار با اقشار مختلف مردم تبریز در سالن پورشریفی این شهر اظهار داشت: امروز دشمنان نظام اسلامی از راهبرد تهدید و تردید وارد عرصه مبارزه با ملت ایران شده اند و به عینه شاهد تقابل دو جبهه خط معتقد به ربوبیت الهی و خط مبتنی بر تفکر شیطانی هستیم.


وی با بیان این‌که اوج تلاش و هدف دشمنان در ده های گذشته در راستای عدم تثبیت انقلاب اسلامی معطوف شده است، خاطرنشان کرد: استکبار از رهاورد تحریم های اقتصادی و تهدیدهای توخالی به دنبال ناامید کردن مردم نسبت به نظام و آینده هستند، غافل از این‌که هرجا بیشتر فشار آورده ان، پیروزی های بیشتری نصیب ملت ایران شده است.


جلیلی با تأکید بر این‌که دشمنان خود متوجه عدم کارایی تهدید، تحریم و ترفندهای تبلیغاتی خود شده اند، گفت: هدف امروز دشمن رسیدن به اهداف شوم با ایجاد تردید در ادامه مسیر است، آنها می خواهند بجای ارزیابی دقیق از پیشرفت ها، با توسل به کاستی ها و بزرگ نمایی ضعف‌ها به گونه ای وانمود کنند که ملت هزینه سنگینی داده و باید به عقب نشینی کند.


وی با بیان این‌که عده‌ای بر خلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی می خواهند وضعیت کشور را در شعب ابی‌طالب معرفی کنند، گفت: امروز با عزت و اقتدار تمام توانسته ایم اراده خود را به دشمن تحمیل کنیم و وارد مرحله تمدن اسلامی شده ایم، به یقین استادگی و مقاومت در جبهه ولایت پیروزی نهایی را نصیب ملت ایران خواهد کرد.


این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست چمهوری با تأکید بر این‌که ملت با کسی عقد اخوت نبسته است، تصریح کرد: ملت هر انحرافی از شاخص ولایت را رد می کند، آنان که می خواهند با ضعف نمایاندن نقاط قوت مردم را از ادامه مسیر ناامید کنند، بدانند که در مقابل عزت و صلابت ایران کسی فرش قرمز پهن نمی کند.


جلیلی با اشاره به این‌که هزینه های مقاومت بسیار کمتر از هزینه های سازش و سر خم کردن است، گفت: اگر مردم از گرانی، بیکاری و رکود در تولید رنج می برند، باید دولت با کارهای اساسی و نه مقطعی حل مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد، باید با شفافیت اقتصادی و حمایت از تولید موانع رشد اقتصادی از میان برداشته شود.

 

حاشیه های مراسم
بنابر این گزارش، در همایش مردمی ستاد سعید جلیلی در استان آذربایجان شرقی در سالن شهید پورشریفی، استاد اسفندیار قره‌باغی ‌خواننده معروف سرود انقلابی « آمریکا آمریکا ننگ بر نیرنگ تو» بر پیشانی سعید جلیلی به دلیل ایستادگی در مسأله هسته‌ای ایران در برابر آمریکا بوسه زد.


همچنین پیش از آغاز سخنرانی دکتر جلیلی که با تأخیر دو ساعته همراه بود، ‌مردم تبریز در استقبال از جلیلی و حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی شعار « نه سازش نه تسلیم یار ولایت هستیم» را سر دادند و عده ای از شرکت کنندگان در این همایش با در دست داشتن پارچه نوشته هایی حمایت خود از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند./935/پ201/ج
 

 

ارسال نظرات