۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۷۰۷۹۸
حجت الاسلام غریب رضا:

مقاومت گفتمان غالب جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی گفت: اگر حزب‌الله لبنان توانست در برابر 55 کشور جهان مقاومت کند و کمر فتنه صهیونیستی غربی عربی را در شهری مانند القصیر بشکند، به دلیل همسویی نظام جمهوری اسلامی با خط مقاومت بود.
حجت‌الاسلام حميدرضا غريب رضا، مدير مؤسسه گفت‌وگوي ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی عصر یک‌شنبه نوزدهم خرداد ماه در نشست خبری درباره رویکردهای گفتمانی دکتر جلیلی در ستاد مرکزی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری واقع در خیابان شریعتی تهران ابراز داشت: اگر خیلی مختصر، شفاف و واضح بخواهم بگویم، دلیل این‌که جلیلی را انتخاب کردم، مواضع شفاف و روشن دکتر سعید جلیلی در حوزه مقاومت است.

وی با بیان این مطلب افزود: در دوران پیچ تاریخی که نه فقط جمهوری اسلامی بلکه جهان اسلام و امت اسلامی در آن قرار دارد، گفتمان غالب جهان اسلام مقاومت است.

این روحانی فعال در عرصه تبلیغ بین الملل تأکید کرد: اگر حزب‌الله لبنان توانست در برابر 55 کشور جهان مقاومت کند و کمر فتنه صهیونیستی غربی عربی را در شهری مانند القصیر بشکند، به دلیل همسویی نظام جمهوری اسلامی با خط مقاومت بود.

 این فعال فرهنگی عرصه جهان اسلام با بیان این‌که بند شانزدهم اصل سوم قانون اساسی به صراحت حمایت نظام جمهوری اسلامی از مستضعفین جهان و ارتباط با جهان اسلام را به‌عنوان مبنای سیاست خارجی ما مطرح می‌کند، اظهار داشت: این مسائل در دوران گذشته کمرنگ شده بود و حتی به فرانسه نامه نوشتند که برای تنش زدایی حاضر هستیم حمایت خود را از مقاومت برداریم.

مدیر مؤسسه گفت‌وگوی دینی ابراز داشت: چرا امروز جریان عربستان و سلفی در برخی از جریان‌های اسلامی در مصر و تونس نفوذ کرده است؟ زیرا در دوران تنش زدایی استدلال این بود که قدرت غالب در جهان آمریکا است و به رییس حزب النهضه تونس که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کتاب نوشت و در آن امام خمینی(ره) را به‌عنوان رهبر انقلابی جهان معرفی کرد، در دوره تنش‌زدایی برای ورود به ایران ویزا ندادند و او به لندن رفته و از لحاظ فکری به غرب و عربستان نزدیک شد.

حجت‌الاسلام غریب رضا با اشاره به این‌که انقلابی در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده که درحال تغییر توازن قوا در جهان است، گفت: اگر بخواهیم تجربه انقلابی سی و چهار ساله‌مان را بوسیله دولت به آنها برسانیم، مشکل ایجاد می‌شود زیرا درطول این سالها گفتمان لحظه به لحظه رسانه‌های غرب و عربی، ایران هراسی و شیعه هراسی بوده است./956/پ202/ج

ارسال نظرات