۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۷۱۰۱۷
جلیلی در جمع دانشگاهیان مشهد:

ولایت مطلقه فقیه تجسم تمسک به قرآن و اهل بیت است/ دلیل اعتراض به ادعای ولایتی در مناظره

خبرگزاری رسا ـ جلیلی ضمن نقد گفتمان تتنش زدایی، گفت: نظام سلطه در چارچوب خود ساخته خود، برخی نکات از جمله جایگزینی شاخص های کاذب به جای شاخص های واقعی را مورد توجه قرار داده و بر این اساس نیز ارزیابی و تحقیق کرده و سیاه نمایی می کند، عده ای هم در داخل برای پیشگیری از وقوع این شاخص های کاذب، با انتقال فشار در بخش سیاسی به بخش فنی، هر گونه باجی می دهند و از حقوق ملت می گذرند.
سخنراني سعيد جليلي در جمع مردم مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری شب گذشته پس از زیارت مضجع منور رضوی و دیدار با آیت الله واعظ طبسی در جمع دانشگاهیان و نخبگان حضور یافت.

 

در این نشست که در محل تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، دانشجویان با شعارهای «صل علی محمد سرباز رهبر آمد»، «نه سازش نه تسلیم؛ یار ولایت هستیم» و «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد» از دکتر جلیلی استقبال کردند.

 

صلوات شعبانیه؛ مرامنامه سیاسی شیعه

جلیلی در آغاز سخنان خود، ضمن قرائت فرازی از صلوات شعبانیه، این صلوات را مرامنامه سیاسی شیعه دانست و گفت: اندک تأملی در فرازهای این صلوات، شاخص های حرکت بر صراط مستقیم را نشان می دهد.

 

وی در ادامه ضمن یاداوری خاطرات خود از حضور شخصیت های انقلابی همچون شهید دیالمه، هاشمی نژاد و بهشتی(ره) در این سالن، افزود: موفقیت های امروز کشور در عرصه های مختلف به راحتی به دست نیامده است.

 

وی مبانی نظری انقلاب را از مباحث جدی مورد بحث در آغاز انقلاب دانست و گفت: این بسیار اهمیت دارد که بدانیم انقلاب بر چه مبنایی شکل گرفته و تداوم دارد.

 

ولایت مطلقه فقیه، تجسم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است

دبیر شورای عالی امنیت ملی، از گفتمان اسلام ناب و باور به مردم به عنوان دو اصل اساسی انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: این دو در کنار هم تاکنون مسیر پیشرفت انقلاب را در میان تنگناهای مختلف باز کرده اند.

 

جلیلی با اشاره به عبارت «الفک الجاریة» در صلوات شعبانیه، ادامه داد: ما این را به عینه در طول انقلاب تجربه کرده ایم که کشتی ولایت در حال حرکت است آن هم نه یک حرکت عادی بلکه حرکت در میان موج های سهمگین.

 

وی، ولایت مطلقه فقیه را مبنای شکل گیری گفتمان اسلام ناب و تجسم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و گفت: ما تجربه کرده ایم که هر گاه بر این کشتی سوار بودیم، به سلامت از تنگناها عبور کرده ایم.

 

وی با اشاره به سخن یکی از مقامات عالی رتبه کشور مهم اروپایی که این فشارها علیه ملت ایران اگر بر ما وارد شده بود شش ماه هم دوام نمی آوردیم، افزود: بر این اساس، شناخت عوامل پایداری و اقتدارمان در این حرکت پرشتاب، بسیار اهمیت دارد.

 

مقاومت در عین پیشرفت

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به حیرت و اذعان مقامات کشورهای اروپایی نسبت به امنیت، آرامش، ثبات و پیشرفت ملت ایران با وجود همه فشارها، ابراز داشت: این عین اظهارات کسانی است که دشمنی خود را با ما صراحتا اعلام می کنند و برایشان حیرت آور است که ما در تنگناهای موجود، در عین مقاومت، پیشرفت هم داشته ایم و نه تنها قدرت بزرگ منطقه هستیم بلکه با قدرت های بزرگ دنیا نیز رقابت می کنیم و البته همه این ها مرهون ملازمت با ولایت بوده است.

 

جلیلی، توقف پیشرفت(به معنای متعالی آن) در برخی زمینه ها را ناشی از کناره گیری از کشتی ولایت دانست و گفت: هنر امام(ره) این بود که نگاه مبتنی بر ایمان و امید را به میان ما آورد. رمز پیروزی گفتمان انقلاب تاکنون، ایمان و باور به وعده های الهی بوده است.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که هرگز نباید استیصال دشمن را به معنای دست برداشتن او از توطئه علیه خود بدانیم، اظهار داشت: این مسأله تاکنون ضربه های بزرگی به ما وارد کرده که هرگاه به پشت خیمه های دشمن رسیده ایم، از درون مانعی ایجاد کرده اند که عقب بنشینیم. چنان که در خردادماه 88 که هر دو مؤلفه مشارکت گسترده و رقابت تنگاتنگ به عنوان شاخص های توسعه یافتگی، محقق شده و نشان دادیم که نظام اسلامی، پشتوانه قوی جمهوریت دارد، فتنه را به راه انداختند تا جلوی حرکت پرشتاب ملت را بگیرند.

 

وی، تلاش های دشمن علیه ملت ایران خصوصا در عرصه رسانه را به دلیل تکثیر و الگوبرداری در سایر ملت ها و ممانعت از استفاده از ظرفیت ها دانست و گفت: فتح خرمشهر تنها فتح یک شهر ایران نبود بلکه بعدها در لبنان و غزه هم الگوبرداری و تکرار شد و این مسأله معادلات دشمن را بر هم می زند.

 

جلیلی، طرح مباحثی چون دوستی با اسرائیل و مکتب ایرانی را، پیاده شدن از کشتی ولایت دانست و گفت: سنت الهی مشخص و ثابت است بنابراین هرگاه از ولایت جدا شویم دچار انحراف خواهیم شد.

 

طرفداران گفتمان تردید، دچار اشتباه در تحلیل هستند

وی خطاب به امت ایران یادآور شد: امروز در ادامه ترفندهای دشمن پس از فتنه و انحراف، جریان دیگری به نام تردید در حال شکل گیری است که شما را در پشت خیمه های دشمن دچار تزلزل کند. عده ای کارشان دقیقا این است که ملت را نسبت به ظرفیت های کارامدی اسلام ناب و توانایی ها ودستاوردهای خود دچار تردید کند. هنر این جریان این است که به جای توجه به ظرفیت ها و توانمندی ها، مدام از کاستی ها دم می زند. به این دلیل بر ظرفیت های داخلی تأکید داشته و معتقدم حل مشکلات بدون درک صحیح از نقاط قوت و ضعف، امکان پذیر نیست.

 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از مشکلات مهم این عده این است که حداقل دچار اشتباه در تحلیل هستند و به جای تأکید بر داشته ها، نداشته ها را به رخ می کشند. البته این بدین معنا نیست که نباید کاستی ها را دید، بلکه معتقدیم یکی از شروط پیشرفت، جبران کاستی ها است اما با نگاه امیدوارانه و رویکرد تلاش برای رفع آن ها.

 

به جای تنش زدایی باید تهدیدزدایی کرد

جلیلی گفت: این که رویکرد خود را تنش زدایی اعلام کنیم، یعنی تنش زدایی برایمان موضوعیت دارد و به این ترتیب به جای امنیت و آرامش، با دست خود، همه تهدیدها را متوجه کشور کرده ایم چرا که دشمن وقتی متوجه موضوعیت عدم وجود تنش برای ما شد، از همه ابزارهای تنش از جمله قطعنامه،تحریم و تهدید به حمله نظامی برای ایجاد آن استفاده و ممانعت از حرکت ما خواهد کرد.

 

جایگزینی شاخص های کاذب به جای شاخص های واقعی از سوی نظام سلطه

 وی تصریح کرد: نظام سلطه در چارچوب خود ساخته خود، برخی نکات از جمله جایگزینی شاخص های کاذب به جای شاخص های واقعی را مورد توجه قرار داده است. از این رو بر اساس همین شاخص های نیز ارزیابی و تحقیق و عقب ماندگی ما را اثبات می کند و به سیاه نمایی ها دامن می زند.

 

وی افزود: به عنوان مثال، پیشگیری از صدور قطعنامه را به عنوان یک شاخص توسعه معرفی می کند و می گوید شما که چندین قطعنامه تاکنون گرفته اید عقب مانده هستید. از سوی دیگر در داخل، عده ای به دلیل این که تنش زدایی برایشان شاخص است، برای پیشگیری از صدور قطعنامه، هر گونه باجی می دهند و از حقوق ملت می گذرند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که انتقال فشار در بخش سیاسی به بخش فنی و توقف پیشرفت، هنر نیست، گفت: منطق ما این است که طبق اصول، باید تهدیدزدایی بشود نه تنش زدایی. اگر امروز به ادعای برخی، در موضع ضعف هستیم چرا قدرت های استکباری در پی اجماع علیه ما هستند؟ و عده ای هم در داخل، همین تهدید را پژواک می کنند.

 

جلیلی افزود: با نگاه به ظرفیت ها بر مبنای اسلام ناب و گفتمان پیشرفت می توان بسیاری ضعف ها را برطرف کرد. عمیقا باورم این است هر برادری که به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منتخب مردم شود، وظیفه اصلی اش این است که ظرفیت ها را در عرصه های مختلف بر مبنای اسلام ناب آزادسازی کند و این فقط یک باور نیست بلکه در عمل ثابت شده است.

 

وی یاداور شد: اگر به این دو اصل پایبند باشیم طبق بشارتی که رهبر معظم انقلاب دادند، می توانیم شاهد ورود به دوره تمدن نوین اسلامی باشیم.

 

در این هنگام و در پی اشاره جلیلی به ضیغ وقت و لزوم حضور در دو برنامه دیگر افزون بر این جلسه، حاضران بلافاصله از مکان و زمان جلسات بعدی به منظور حضور جویا شدند که جلیلی گفت: «باید برویم رادیو برای ضبط. نمی شود بیایید» که با خنده بلند جمعیت مواجه شد. در ادامه چند نفر قصد شروع شعار «نه سازش نه تسلیم» داشتند که جلیلی بلافاصله گفت اجازه بدهید و موجب خنده مجدد حضار شد.

 

در ادامه، جلیلی سخنان خود را جهت پاسخ به سؤالات پایان داد اما با ایجاد مشکل صوتی، روال از پیش تعیین شده جلسه برای پرسش شفاهی نمایندگان تشکل ها و اساتید و حوزویان تغییر کرد و جلیلی گفت: «میکروفون مجری را خاموش کنید و سؤوالات کتبی را پاسخ بدهیم. اشکال شرعی که ندارد؟». اما بخش فنی سالن در آغاز پاسخ جلیلی، به جای میکروفون مجری، اشتباها میکروفون جلیلی را خاموش کرد.

 

هیچ کس نمی تواند نسبت به عدم انحراف در آینده تضمین دهد

وی در پاسخ این پرسش که با وجود حمایت از گفتمان انقلاب، اگر در آینده با رهبری زاویه پیدا کنید، تکلیف آبروی رفته چه می شود؟، گفت: نه من ونه هیچ فرد دیگری نباید احساس کند که از این مسأله مصونیت دارد و به مردم تضمین بدهد زیرا همان لحظه که چنین تصوری به دهنش خطور کند، لحظه سقوط اوست. ضمن آن که همه در معرض این خطر هستند نه فقط رییس جمهور یا مقامات کشوری.

 

جلیلی اضافه کرد: افزون بر دعا و مراقبت خود فرد، یک راه پیشگیری از انحراف، محوریت دادن به گفتمان انقلاب از سوی فرد مسؤول و نیز مطالبه و نظارت مردم است بدین معنا که اگر کسی دچار انحراف شد با او عقد اخوت نداشته باشند و ساکت ننشینند، این را امام به ما یا داد.

 

 کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از خطاهای زمان انتخابات این است که ما دنبال قهرمان می گردیم در حالی که قهرمان واقعی، امت ایران و گفتمان اسلام ناب است و همه نامزدها مادام که در این چارچوب عمل کنند، جزو آن هستند. از سوی دیگر، در مطالبه از مسؤولان تنها به دنبال انحراف نباشیم بلکه اگر کسی وعده های دیگرش هم محقق نشد، واکنش نشان دهیم.

 

لزوم بازتعریف ساختار اجرایی و اداری کشور متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی

وی با اشاره به لزوم بازتعریف ساختار اجرایی و اداری کشور متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان اولویت اول دولت آینده، گفت: نباید اینگونه باشد که یک یا چند نفر با تفکر بسیجی 24ساعت تلاش کنند بلکه فراتر از رییس جمهور و اطرافیانش، ظرفیت هر هفتاد میلیون را باید به شکل حداکثری فعال کرد. 

 

وی که سخنانش با تشویق حضار مواجه شده بود، ادامه داد: دغدغه هایی مانند گرانی، بیکاری و تورم، دغدغه مشترک همه نامزدها و دولت ها است اما با این وجود هنوز این مشکلات وجود دارد و حل نشده چرا که راهکارها مقطعی بوده است. باید به سمتی برویم که مسائل کشور را ریشه ای حل کنیم نه این که فقط چند صباحی که خودمان هستیم.

 

جلیلی در توضیح چگونگی تطابق ساختار اجرایی با گفتمان انقلاب، تصریح کرد: به عنوان مثال، صدام به دلیل این که در محاسبات خود متوجه ضعف نظامی ایران شده بود، با اطمینان به پیروزی وارد جنگ شد و ابتدا هم موفق شد و ما زمانی توانستیم او را شکست دهیم که با تشکیل یگان های رزم متناسب با ظرفیت اسلامی ایرانی خود و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی وارد صحنه شدیم نه با سازماندهی لشکرها و اداوات نظامی که او چندین برابر ما از آن برخوردار بود.

 

وی تأکید کرد: امروز هم اگر دشمن فشارهای خود را روی اقتصاد متمرکز کرده، برای این است که فکر می کند ساز و کار اقتصاد ما تاب مقاومت ندارد. اقتصاد مقاومتی یعنی تحول ساز و کارهای اقتصادی متناسب با فرمول گفتمان انقلاب.

 

در دولت های نهم و دهم هر جا طبق گفتمان انقلاب پیش رفته ایم، محترم و قابل تقدیر است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ این پرسش که با وجود سیاه نمایی های سایر کاندیداها نسبت به دو دولت گذشته، شما چرا دفاع نمی کنید؟، اظهار داشت: قبلا هم عرض کردم شاخص ما، گفتمان انقلاب است و با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم نقاط قوت دولت کنونی در دولت آینده و جبران نقاط ضعف، مبنای ما نیز همین است. هر جا در دولت های نهم ودهم طبق گفتمان انقلاب پیش رفته ایم، محترم و قابل تقدیر است و باید ادامه یابد.

 

وی افزود: اما برخی ادعاها همچون دوستی اسرائیل، بدون تعارف، قابل دفاع نیست چرا که امنیت و اقتدار ما را زیر سؤال می برد. در هر موضوعی باید منصفانه و بر اساس شاخص نگاه کرد، اینگونه نیست که من چون دیگری را نقد می کنم، خودم مصون باشم.

 

منظور از تحول ساختار اداری و اجرایی، حاکمیت فرهنگ انقلابی است

در ادامه این نشست، جلیلی در پاسخ پرسش رجبی، رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مشهدکه آیا ساختار دولت اسلامی با تغییرات شکلی حاصل می شود یا محتوایی؟، ابراز داشت: آقای رجبی برادری به نام حمیدآقا داشتند که شهید شد. در این هنگام رجبی گفت: «من هر وقت شما را می بینم یاد برادر شهیدم می افتم».

 

جلیلی ادامه داد: منظور از تناسب ساختار، اصلاح ساختار است نه تغییر کلی؛ ساز و کار و فرهنگ حاکم بر ساختار باید عوض شود. در جبهه هم که یگان های رزم آمدند با همان ساختار نظامی موجود بود اما با فرهنگ و نگاه جدید، از جمله این که فرمانده به جای نشستن در جای خود، خودش جلو می رفت و بقیه به دنبالش حرکت می کردند و این توان تغییر کل ساز و کار جنگ را داشت.

 

وی افزود: در حوزه سلامت نیز هم می توانیم یک تعریف محدود از پاسخگویی داشته باشیم و هم می توانیم شاخص های پاسخگویی را مشخص و دقیقا عمل بدان را مطالبه کنیم.

 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که اگر فرهنگ بسیجی بر کشور حاکم شود، چشم طمع جهانخواران کور می شود، یاداور شد: حاکمیت تفکر بسیجی به معنای پوشش و مانور نظامی نیست بله یعنی در کشاورزی و اقتصاد و صنعت هم با نگاه بسیجی مشکلات را حل کنیم.

 

فتنه و شورای عالی امنیت ملی

جلیلی در پاسخ این پرسش که شورای امنیت ملی در کنترل فتنه 88 چه نقشی داشت و چرا فتنه هشت ماه طول کشید؟، اظهار کرد: این بحث، شرح مفصلی نیاز دارد چرا که فتنه، یک طراحی سنگین برای انتقام گیری از نظام بود و نباید ساده از آن گذشت، فتنه، فقط چند اعتراض نبود بلکه در قلب اروپا و امریکا مدیریت می شد، بودجه مخصوص در سنای امریکا داشت و سه ماه پس از فتنه، اوباما صریحا گزارش عملکرد خود در فتنه را به کنگره اعلام کرد.

 

وی گفت: به عنوان نمونه، در مورد اشخاصی همچون ترانه موسوی و سعیده پورآقایی که ادعا می شد به قتل رسیده اند، با استعلام از ثبت احوال و بررسی های میدانی مشخص شد اصولا این افراد یا وجود ندارند یا علت فوتشان چیز دیگری بوده و ربطی به جریان انتخابات نداشته است.

 

در نگاه قرآن، عدالت زمینه ساز امنیت است نه ساز و کارهای پلیسی

وی در مورد نحوه جاری شدن گفتمان اسلام ناب در ساختارها برای ایجاد امنیت، گفت: قرآن کریم می فرماید «الذین امنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم....» یعنی امنیت، بر مبنای ایمان و عدالت، شکل می گیرد نه ساز و کارهای پلیسی. خود حاکمیت فقاهت برکشور، عدالت را در پی دارد. برای نمونه، در فتنه و بعد از 9 دی برخی را دستگیر کردند. رهبری فرمودند به چه دلیل این کار را کرده اید؟ گفتند مشکوک هستند. رهبری بر اساس مبانی فقهی فرمودند اگر فکر می کنید حتی یک نفرشان هم بی گناه است، همه را آزاد کنید. و این گونه شد که 22 بهمن با شکوه تر از همیشه برگزار شد نه از طریق سازو کارهای پلیسی.

 

جلیلی با اشاره به نقش برخی چهره های نظام در هدایت فتنه، خطاب به پرسش کنندگان، گفت: در شرایطی که خود مقامات اروپا اذعان دارند ما تحت این فشارها شش ماه هم دوام نمی آوردیم، شما نگویید چرا هشت ماه طول کشید؟

 

تشریح دلیل اعتراض به ادعای ولایتی در مناظره

وی در مورد اعتراض به ادعای ولایتی در مناظره در خصوص توافق با طرف های مذاکره هسته ای، ابراز داشت: این مسأله مهم است که در بیان اطلاعات، دقیق باشیم چرا که در تاریخ ثبت می شود؛ در آلماتی2، باور ما این است که بر اساس منطق روشن از حقوق مشروع خود دفاع کرده و ابتکار عمل را به دست گرفتیم و با افتخار سر خود را بالا می گیریم.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: پس از همه فراز و نشیب ها در مسیر مذاکرات، سال گذشته در چنین ایامی که در بغداد مذاکره داشتیم، بنای جلسه مسکو گذاشته شد و ما آن جا اعلام کردیم که آماده هستیم بر اساس منطق در پنج محور، در همه زمینه ها گفت و گو کنیم و یک طرح جامع را شکل دهیم و چون به منطق خود اعتماد داشتیم، متن کامل طرح را نیز روی شبکه اینترنت قرار دادیم در منظر افکار عمومی.

 

وی افزود: همان شب همتای روسی بنده گفت «امروز آنقدر منطق روشنی بیان کردید که طرف مقابل را خلع سلاح کردید برای همین گفتیم نیاز به بررسی داریم». این مهلت آنان برای بررسی هشت ماه طول کشید و در این مدت تا اسفندماه سال گذشته که دور بعدی مذاکرات بود، بیشترین فشارها را بر ما تحمیل کردند(در سوریه و از نظر اقتصادی) و منتظر بودند نتایج آن را ببینند که با پیگیری های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، کاری از پیش نبردند.

 

جلیلی تصریح کرد: بعد در آلماتی یک آمدند گفتند این طرح شما خوب و کامل است اما ما یک پیشنهاد داریم و آن این که برای ایجاد فضای اعتماد میان طرفین، ابتدا یک گام متقابل برداریم و در این گام، 10 کار برای ما و 10 کار برای خودشان تعریف کرده بودند. ما گفتیم باید چارچوب ها تعریف و مشخص شود بنابراین پس از کارشناسی و بررسی پیشنهادشان، در آلماتی2 گفتیم گام شما می گوید باید 25کیلومتر از صد کیلومتر را طی کنیم اما در بررسی های انجام شده، ما تنها پنج کیلومتر را می توانیم طی کنیم. که آن ها غافلگیر شدند و با جمع بندی مثبت از مذاکرات، جلسه روز اول را ترک کردند.

 

وی ادامه داد: روز دوم و پس از این که صحبت هایی میان خود داشتند به این نتیجه رسیدند که در این پنج گام، چیزی به نفع انان وجود ندارد لذا شروع کردند به جوسازی که شما می گویید پنج کیلومتر می آیید اما از ما انتظار دارید صد کیلومتر بیاییم؟. به خانم اشتون گفتیم اینطور نیست شما هم می توانید همان پنج گام را بیایید. که او گفت خودتان در جلسه بیایید توضیح دهید تا همه متوجه شوند (خنده و تشویق حضار). ما رفتیم در جلسه و نماینده انگلیس آمد همین حرف خانم اشتون را تکرار کرد. بنده هم گفتم با این که دیروز چنین بحثی میان ما نبوده چرا امروز اینگونه آن را مطرح می کنید؟ ضمن این که پنج کیلومتر ما را خودمان تعیین می کنیم نه شما زیرا مذاکره است نه دیکته.

 

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: نماینده انگلیس گفت نه ما همه 25 کیلومتر را می خواهیم بیاییم، شما آماده اید؟ گفتیم بله تیم کارشناسی مان هم حضور دارند و می توانیم همین جا تصمیم بگیریم. گفت الان؟ گفتم بله کاغذ بگذارید شروع کنیم. در این بین، نماینده امریکا به نماینده انگلیس نامه داد و خواست سکوت کند. او هم گفت حرفی ندارم (تشویق حضار) که خودشان هم از این اقدام خنده شان گرفته بود و در پایان تقاضای فرصتی برای مشورت و بررسی کردند. خوب حالا چرا ما باید این را به گونه ای منعکس کنیم که آن ها می خواستند پا جلو بگذارند و مسأله را حل کنند ولی مانگذاشته ایم؟. نمی خواهم متهم کنم اما اطلاعات آقای ولایتی نادرست بود.

 

جلیلی در پایان تأکید کرد: پیشرفت و مقاومت بر مبنای چارچوب های اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه حاصل می شود.

 

گفتنی است طبق اظهارات رییس بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آغاز این مراسم، تاکنون به جز آقایان عارف و جلیلی، هیچ یک از کاندیداها جهت حضور در این جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی، پاسخ مثبت نداده اند./930/ز503/ج

 

 

ارسال نظرات