۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۱۱۲۵
بخش پایانی/ جلیلی:

ساختار اجرایی دولت باید در تراز انقلاب اسلامی و پیشرفت باشد

خبرگزاری رسا ـ سعید جلیلی گفت: دولت و ساختار، اداری و اجرایی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که در تراز انقلاب اسلامی و پیشرفت کشورمان باشد.
دکتر سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در بخش دوم سخنان خود در جمع مردم ساری با بیان این که حماسه اقتصادی به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی یک ضرورت مهم است، گفت: ما باید باور کنیم که وقتی با مردم صحبت می کنیم ضمن وفاداری به ولایت و انقلاب و دفاع از آرمان های انقلاب اما از تورم، بیکاری و مشکلات جوانان گلایه دارند.

 

وی ادامه داد: اگر ما می خواهیم این مشکلات را به صورت اساسی و نه مقطعی و زودگذر حل کنیم باید یک نگاه اساسی داشته باشیم و نگاه اساسی این است که دولت و ساختار و اداری و اجرایی کشور باید به گونه ای اصلاح شود که در تراز انقلاب اسلامی و پیشرفت کشورمان باشد.

 

جلیلی افزود: اگر می خواهیم این کار را انجام دهیم باید در وهله اول ماشین دولت اصلاح شود و جمع زیادی از مردم ما که کارمندان همین سازمان ها هستند از این وضع گله دارند و بیشترین رنج را آنها می کشند چون زحمات آنهاست که به نتیجه نمی نشیند.

 

وی افزود: اگر دستگاه های دولتی ما به گونه ای باشد که کشاورز و صنعت گر ما وقتی به آنها مراجعه می کند تازه نگران است که چگونه از این هفت خان بگذرد، نمی توانیم مسائل را حل کنیم و ادارات دولتی ما نه تنها نباید مانع مردم باشد بلکه باید پناهگاه مردم باشند و مردم باید احساس کنند که با مراجعه به ادارات مشکل آنها حل می شود.

 

جلیلی ادامه داد: این که ما به دنبال یک ناجی بگردیم و یک نفر بیاید و در رأس قرار بگیرد و بخواهد به تنهایی اصلاح کند این یک سرابی بیش نیست؛ ما باید مثل امام راحل به همه مردم دوباره اعتماد کنیم و به مردم بها بدهیم و ظرفیت مردم و جوانان خودمان را همانطور که در دفاع مقدس به آن اعتماد کردیم دوباره اعتماد کنیم به او احترام بگذاریم تا بتواند هر چه توانایی و استعداد دارد به کار بگیرد به شکلی که نه تنها به دنبال کار نباشد بلکه خودش یک کارآفرین باشد.

 

وی با بیان این که مازندران در حال حاضر از ظرفیت های بسیاری در عرصه کشاورزی، دریایی و جنگلی برخوردار است، گفت: هر کدام اینها کافی است که ما در مازندران حتی یک نفر بیکار هم نداشته باشیم.

 

جلیلی با بیان این که چرا باید امسال 11 میلیارد دلار برای وارد کردن محصولات کشاورزی تخصیص دهیم، گفت: بسیاری از همین محصولات را می توانیم در خود همین استان تولید کنیم اگر این بودجه به جای این که به شرکت های خارجی داده شود از کشاورز داخلی حمایت کنیم تحول عظیمی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان این که ما باید برای همه جوانان و نخبگان خودمان برنامه داشته باشیم، ادامه داد: دشمنان برای جوانان و مردم خودشان و حتی برای جوانان ما نیز برنامه ریزی می کنند و از ایران می برند به کشورمان خودشان و اگر ما از ظرفیت های جوانان، تحصیل کردگان و همچنین ظرفیت های خدادادی به خوبی استفاده خوبی ما بسباری از مشکلات را رفع خواهیم کرد.

 

جلیلی با بیان این که 12گام حماسی را برای شکل گیری حماسه اقتصادی تعریف کردیم، ادامه داد: اولین گام این است که باید در کنار سفرهای استانی سفرهای وزارتخانه ای را نیز راه بیاندازیم و وزارتخانه ها را از این مشکلات و زنجیرهایی که هم به پای خودشان و هم به پای مردم می بندند باز کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر در سازمان ها و ادارات ما سازوکارهای جدید حاکم شود مشکلات کشور رفع خواهد شد.

 

جلیلی ادامه داد: باید سازوکاری در سازمان های ما فراهم شود که نه تنها مردم ما مراجعه کنند و جواب سربالا نشوند بلکه ادارات باید به مردم مراجعه کنند و در عرصه های مختلف مکشلات را حل کنند.

 

وی با بیان این که اولین گام دوم مهم عدالت ساختاری است، گفت: اگر می خواهیم چنین ظرفیت هایی آزاد شود باید عدالت را بر ساختار حکومت ساری و جاری کنیم و این آرمان انقلاب اسلامی است.

 

جلیلی در ادامه گفت: در کشوری که می گویند نقدینگی های زیاد موجب تورم می شود، وقتی که 23 نفر از بانک های ما 11 هزار میلیارد تومان وام بگیرند و پس هم ندهند و پنج هزار میلیارد تومان بدهی بانکی در اختیار شش نفر است که 18 ماه از سررسید بانکی آن گذشته و حاضر نشدند پرداخت کنند و اینجا نمی گوییم نقدینگی زیاد شد و تورم زیاد می شود.

 

وی با بیان این که وقتی حرف از یارانه ها به میان می آید صدای عده ای بلند می شود که یارانه ها موجب افزایش نقدینگی است، ادامه داد: کل یارانه ای که ما به 70 میلیون جمعیت می دهیم دو هزار 800 میلیارد تومان است آنوقت شش نفر به تنهایی بروند و پنج هزار میلیارد تومان را بگیرند و این مسأله نقدینگی را اضافه می کند.

 

جلیلی گفت: عدالت ساختاری این است که سازوکار بانک ها، دستگاه های اداری به گونه ای ساماندهی کنیم که محرومین در اولویت باشند و باید اولاً بین آحاد جامعه فرقی نباشد و فرصت های برابر داشته باشند و اما تنها فرصت برابر کافی نیست، همه باید شرایط برابر نیز برای استفاده از این فرصت ها داشته باشند.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید یک گام اساسی برداریم و امیدوارم به دنبال این گامی که ملت ایران در 24 خرداد خلق خواهد کرد و هر برادری که معتمد ملت بزرگ ایران واقع شد و توانست اعتماد ملت ایران را جلب کند باید از فردای آن روز با این نگاه کلید حماسه اقتصادی را بزند.

 

جلیلی افزود: ما اگر در مقاومت توانستیم الگوی انقلاب اسلامی تکثیر کنیم  به دنبال  خرمشهر جنوب لبنان را آزاد کنیم امروز باید با حماسه اقتصادی به جهان و به خصوص به امت اسلامی و سرزمین های بیداری اسلامی نشان دهیم که ایران بر مبنای گفتمان اسلام ناب الگوی اسلام توانسته یک کشور پیشرفته در همه عرصه ها باشد.

 

وی افزود: اگر ما امروز می گوییم مقاومت رمز پیشرفت است و این مقاومت باید هم در برابر تهدید خارجی و هم مقاومت در برابر تردید داخلی باشد و باید این تردید ها را بزداییم و باید باور مردم خودمان را باور کنیم./950/پ202/ج  

ارسال نظرات