۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۷۱۵۸۴
حماسه حضور (1)؛

آغاز حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران در پای صندوق‌های رأی

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح امروز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 امروز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های اخذ رای سراسر کشور آغاز شده است.

 

رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز در نخستین لحظات اخذ رای، رای خود را به صندوق انداختند و از مردم خواستند با حضور پر شور و حماسی خود در انتخابات حماسه ای دیگر خلق کنند.

 

گفتنی است، در این دوره از انتخابات 60 هزار شعبه اخذ رای و 130 هزار صندوق در نظر گرفته شده است؛ همچنین برای اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری از هموطنان خارج از کشور 290 مرکز در 96 کشور مختلف برای اخذ رای در نظر گرفته شده است.


در انتخابات امسال، 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این میان یک میلیون 631 هزار و 206 نفر نیز رای اولی خواهند بود و از این تعداد رای اولی ها، 831 هزار و 644 نفر مرد و 799 هزار و 562 نفر این رای دهنده ها نیز خانم هستند. /901/پ203/ب

ارسال نظرات