۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۷۲۰۷۴

برنامه اعتراض آمیز اسیران فلسطین در زندان‎های اشغالگران

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد: اسیران فلسطینی برنامه اعتراض آمیزی را اوایل سپتامبر علیه زندان‎های اشغالگران به راه انداختند.
اسرا فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وصفی قبها، وزیر پیشین امور اسیران و آزادگان فلسطین از مذاکرات و رایزنی هایی پرده برداشت که بین رهبران اسیر جنبش های مختلف ملی در همه زندانهای اشغالگر درباره برپایی برنامه های اعتراض آمیز گسترده اسیران در ماه‎های آتی انجام گرفت.

 

قبها افزود: رهبران اسیران این جنبش در حال حاضر برای تدوین برنامه استراتژی رایزنی می کنند که با هتک حرمت های اداره زندان های اشغالگران نسبت به حقوق انسانی و معیشتی شان مقابله کنند.

 

وی ادامه داد: اوضاع زندگی اسیران در زندانهای اشغالگران دردناک است و اداره زندان ها تعدادی از توافق های امضا شده با جنبش آنها را اجرا نمی کند و به همین دلیل آنها برای رسیدن به حقوقشان که در متن همه قوانین بین المللی آمده است، برنامه جدیدی اتخاذ می کنند.

 

وزیر پیشین امور اسیران و آزادگان فلسطین تاکید کرد: تعدادی از اسیران از آغاز امسال به شهادت رسیدند و اوضاع بهداشتی آنها بحرانی است و بیماری های خطرناک و مسری بین آنها شیوع یافته است. بحرانی شدن اوضاع اسرا باعث شده تا به سمت برنامه اعتراض آمیز گسترده علیه اداره زندانها سوق پیدا کنند./982/ب102/د

ارسال نظرات