۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۷۲۳۶۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ پیام تبریک طلاب حامی جلیلی به رییس جمهور منتخب، اعلام برنامه های تابستانی وجشن نیمه شعبان مدرسه تخصصی خواهران، گردهمایی مبلغان با موضوع «روش تعامل با پیروان ادیان و مذاهب اسلامی» و اجرای طرح مودت در امامزادگان نیشابور عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا جمعی از طلاب حامی سعید جلیلی در مشهد طی پیامی پیروزی حسن روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند.

متن پیام حامیان سعید جلیلی به رییس جمهور به شرح زیر است: 

 باسمه تبارک وتعالی

 خدمت رییس جمهور منتخب و محبوب جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن روحانی

 سلام علیکم

 بار دیگر الطاف خداوند متعال شامل حال مردم ایران شد و با عنایت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نظام اسلامی ایران در چشم دوستان و دشمنانش پر نشاط تر و با صلابت تر از قبل جلوه کرد.

ما طلاب حامی دکتر جلیلی در انتخاباتی که گذشت، همانند مقتدایمان حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) جبین را به رسم شکر و ادب بر خاک می نهیم و خداوند بزرگ و عزیز را بر این نعمت شاکریم و از درگاه او توفیق تحقق حماسه اقتصادی را پس از این حماسه بزرگ سیاسی خواستاریم.

به فرمایش رهبر عزیزمان امروز روز تبدیل کردن رقابت ها به رفاقت ها است لذا انتخاب شما به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران و اعتماد با ارزش مردم عزیز به حضرت عالی به عنوان خادم این ملت بزرگ را تبریک عرض می نماییم و بر خود لازم می دانیم نهایت سعی و تلاش خود را برای حمایت از شما در مسیر سربلندی و پیشرفت کشور عزیزمان و اعتلا و ترویج اسلام ناب محمدی مبذول داریم. از خداوند متعال توفیق روز افزون و موفقیت جنابعالی را در این مسئولیت خطیر خواستاریم.»

برنامه های تابستانی واحد قرآن و حدیث مدرسه تخصصی خواهران اعلام شد

به دنبال اجرای برنامه های تابستانی واحد قرآن و حدیث مدرسه خواهران از طلاب متقاضی دعوت می کند تا از تاریخ یکم تا ششم تیر ماه سال جاری جهت شرکت در دوره های تربیت مربی روخوانی روان خوانی و تربیت مبلغ قرآن محور، حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه، کارگاه های تخصصی ویژه المپیاد قرآنی، طرح همسران آسمانی، مسابقه برگستره خوان الهی و دو طرح غیر حضوری حدیث تقرب و طریق وحی، ثبت نام کنند.

کارشناس قرآنی الهام یعقوبی، در رابطه با دو طرح غیر حضوری این دوره گفت: در این طرح طلاب شرکت کننده پس از دریافت و استماع نرم افزار ترجمه تفصیلی قرآن کریم، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به دوره تربیت مربی در این طرح اظهار داشت: این دوره از تاریخ 8 الی 18 تیر ماه در 30 جلسه برای طلاب منتخب در زمینه تجوید برگزار می شود.

کارشناس واحد قرآن و حدیث مدرسه خواهران المصطفی مشهد در مورد دوره تربیت مبلغ قرآن محور گفت: این دوره در ماه مبارک رمضان با دعوت از همسران طلاب و طلاب مکتب نرجس در پایگاه ریحانه النبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صرافیان برگزار می شود.

جشن و مراسم ویژه شب نیمه شعبان

مراسم ویژه شب نیمه شعبان از ساعت 9 تا اذان صبح با حضور قاری و داور برجسته کشور خانم سلطانی و سخنرانی و مولودی خوانی در مدرسه علویه واقع در مطهری جنوبی 18 برگزار می شود.

گفتنی است، در پایان مراسم، خواهران جهت اقامه نماز صبح به حرم رضوی رهسپار می شوند.

گردهمایی مبلغان با موضوع «روش تعامل با پیروان ادیان و مذاهب اسلامی»

گردهمایی مبلغان با موضوع «روش تعامل با پیروان ادیان و مذاهب اسلامی» جمعه 31 خردادماه سال جاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن ضیاء توحیدی در ساختمان تحصیلات تکمیلی جامعه المصطفی مشهد برگزار می شود.

این نشست به همت اداره تبلیغ و بهسازی آموزش مدیریت ارتباطات و بین الملل، ساعت 8:30 با حضور الزامی کلیه مبلغان، در قالب کارگاه آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.

طرح مودت در امامزادگان محمد و عبدالله(ع) نیشابور برگزار شد

حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور بیان کرد: همایش های طرح مودت با دعوت از خیرین و اصناف مختلف در بقاع متبرکه امامزادگان به منظور جمع آوری کمک های مردمی برای رفع احتیاجات بقعه متبرکه برگزار می شود.

وی گفت: هیات امناء بقعه متبرکه امامزادگان محمد و عبدالله(ع) با دعوت از کارخانه داران، کشاورزان و مالکان و مردم نیکوکار و خیرین طرح مودت را در محل بقعه متبرکه و به منظور توسعه حرم و زیرساخت های مربوط برگزار کردند.

رییس اداره اوقاف نیشابور ابراز داشت: خوشبختانه از این همایش به خوبی استقبال شد و 264 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد و فعالیت های عمرانی جهت توسعه حرم آغاز شده است./930/د101/غ 

ارسال نظرات