۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۷۲۹۸۸

بارگذاری ویژه‌نامه امام زمان در پایگاه اینترنتی سخن تاریخ‌

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت 15 شعبان، سالروز ولادت فرخنده امام زمان(عج) ویژه‌نامه‌ای با نام آن حضرت در پایگاه اینترنتی سخن تاریخ بارگذاری شد.
سخن تاريخ

حجت‌الاسلام احمدی، دبیر ویژه‌نامه امام زمان‌(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به محتوای این ویژه‌نامه گفت: ویژه‌نامه امام زمان‌(عج) دارای 8 بخش مختلف شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها، مصاحبه‌ها، کتاب‌شناسی، پرسش و پاسخ مهدوی و معرفی‌ کارهای ویژه درباره آن امام همام است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که بخش مقالات، شامل مقالات اساتید و اعضای گروه تاریخ مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و مقالات سایرین می‌باشد، گفت: بالغ بر 33 مقاله در این بخش با موضوعات گوناگون درباره امام زمان‌(عج) ارایه شده ‌است.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در بخش پایان‌نامه‌ها ده‌ها پایان‌نامه که درباره امام زمان‌(عج) در مراکز مختلف دانشگاهی تدوین شده به‌همراه چکیده و معرفی کوتاه به خوانندگان معرفی شده است.

وی افزود: بخش مصاحبه نیز شامل نه مصاحبه با شخصیت‌های علمی و اساتید درباره سیره و شخصیت امام زمان‌(عج) و مباحث مهدویت است.

دبیر ویژه‌نامه امام زمان‌(عج) اظهار کرد: هم‌چنین در این بخش متن نشست علمی بررسی امکان یا عدم امکان رؤیت و ارتباط با امام زمان‌(عج) در عصر غیبت کبری ارایه شده ‌است.

 

این استاد تاریخ با اشاره به این‌که تعدادی از کارها درباره کتاب‌شناسی و مرجع‌شناسی درباره امام زمان‌(عج) است که با عنوان کتاب‌شناسی در ویژه‌نامه آمده، پرسش و پاسخ مهدوی را از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه عنوان کرد که به سؤال‌ها و شبهات مطرح شده در زمینه مهدویت و مباحث منجی و موعودشناسی و آخرالزمان پاسخ می‌دهد.

وی در توضیح بخش معرفی ویژه‌نامه گفت: در بخش معرفی؛ وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای مهدوی و مراکز مهدوی به خوانندگان معرفی و پیرامون آن‌ها توضیح داده شده‌ است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به تلاش دسته‌جمعی همکاران پایگاه اینترنتی سخن تاریخ برای تهیه این ویژه‌نامه، اظهار امیدواری کرد که این تلاش سبب خرسندی امام زمان‌(عج) و ائمه‌طاهرین‌(ع) و مورد استفاده اهل دانش و مخاطبان سایت قرار گیرد.

گفتنی است، پایگاه اینترنتی سخن تاریخ به نشانیwww.sokhanetarikh.com از سوی گروه تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی‌ امام‌ خمینی‌‌(ره) وابسته‌ به‌ جامعة‌المصطفی‌ العالمیه با هدف عرضه شناخت عمیق تر از اسلام خاصه تشیع و دفاع از آن، راه اندازی شده است./920/ت302/ی

ارسال نظرات