۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۱۵۲
در آستانه میلاد امام عصر؛

آیین عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی در آستانه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت بقیة الله الاعظم(عج) برگزار شد.
آيين عمامه‌گذاري طلاب غيرايراني جامعةالمصطفي با حضور حضرت آيت‌الله سبحاني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، در آستانه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت، حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، آیین عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی العالمیه، با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار شد.
در این مراسم، حضرت آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند: «العالم بالزمانه لاتهجم علیه الوابس»، خاطرنشان کرد: منظور امام صادق(ع) از کلمه «زمان» در این روایت، شرایط حاکم بر جامعه است، عالم باید نیازها و دردهای جامعه را بشناسد و مداوا کند.
 وی طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی را چراغ‌های اسلام و مصابیح تشیع خواند و بیان داشت: طلاب جامعةالمصطفی در افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان و دیگر کشورهای جهان باید نیازهای جامعه را بدانند و با برنامه‌های دشمنان اسلام آشنا شوند و دسیسه‌های آنان را خنثی کنند.
حضرت آیت‌الله سبحانی، جامعةالمصطفی را دارای موفقیت چشمگیری در ارائه خدمات به طلاب غیرایرانی دانست و اظهار داشت: مدیران جامعةالمصطفی العالمیه افرادی علاقه‌مند و دلسوز هستند، همه شما باید خدا را شکر کنید به جایی آمده‌اید که تمام شرایط تحصیل، تعلیم و تبلیغ برایتان فراهم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به خدمات ارزشمند «شرف الدین عامری» در لبنان برای ارتقای جایگاه پیروان مکتب اهل بیت(ع) در این کشور، ابراز داشت: گاهی انسان شخصیت‌هایی را در خارج می‌بیند که یک تنه جامعه خود را متحول می‌کنند، شرف‌الدین عامری یکی از این شخصیت‌هاست و ما باید به این افراد مباهات کنیم.
این مرجع تقلید در پایان سخنان خود، با اشاره به وظیفه سنگین طلابی که به لباس مقدس روحانیت مشرف می‌شوند، یادآور شد: طلاب قبل از عمامه‌گذاری آزادی‌هایی دارند و مسؤولیتشان سبک‌تر است، اما هنگامی که لباس امام زمان(عج) را به تن کردند، محدود می‌شوند و برخی حلال‌ها برایشان حرام می‌شود، آداب و اخلاق طلاب معمم در برخورد با مردم باید بسیار حساب شده باشد و آداب اسلامی را در ظاهر و باطن به درستی رعایت کنند.
شایان ذکر است، پس از برگزاری آیین عمامه‌گذاری طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی به دست حضرت آیت‌الله سبحانی، طلاب تازه معمم، سوگندنامه اخلاقی تلبس به لباس روحانیت را قرائت کردند./907/د101/ی
ارسال نظرات