۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۷۳۱۸۷

مناجات شعبانیه بهترین راهنما برای انسان های منتظر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان اینکه مناجات شعبانیه بهترین راهنما برای انسان های منتظر است، گفت: عصاره انتظار و وظایف یک انسان منتظر در مناجات شعبانیه خلاصه می شود.
 مراسم مناجات شعبانيه  در حرم رضوي
حجت الاسلام محمد مختاری، در گفت وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در بیرجند گفت: مناجات شعبانیه یکی از مناجات های بسیار زیبای شیعیان است که خلوص انسان را در برابر خداوند به نمایش می گذارد.
وی افزود: مناجات شعبانیه بهترین راهنما برای انسان های منتظر است زیرا انسان را به فلسفه انتظار یعنی کمال و قرب الهی نزدیک می کند.
استاد حوزه و دانشگاه بیرجند با بیان این که مناجات شعبانیه مهم ترین استراتژی را برای انسان منتظر مشخص می کند، گفت: انتظار مهم ترین بخش سبک زندگی یک انسان منتظر است بنابراین مناجات شعبانیه مهم ترین بعد از سبک زندگی اسلامی و ایرانی را در خود دارد.
حجت الاسلام مختاری با بیان این که خواندن مناجات شعبانیه به صورت روزانه انتظار برای ظهور امام زمان(عج) را در انسان تقویت می کند، گفت: مناجات شعبانیه یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با آفت های انتظار و مهدویت در انسان است.
وی با بیان این که مناجات شعبانیه نتیجه کمال آدمی را در پی دارد، گفت: تقویت اخلاص، آگاهی به وظایف منتظر واقعی و مبارزه با آفت های انتظار از مهم ترین اثرهای این دعا در زندگی انسان معاصر امروزی است.
حجت الاسلام مختاری یادآورشد: انس با مناجات شعبانیه در دوران جوانی سبب افزایش  ظرفیت های روحی در انسان می شود./931/ت302/ی
ارسال نظرات