۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۳۳۱۱
آیت الله طبسی:

اعتقاد به منجی آخرالزمان موضوعی مشترک میان ادیان و مذاهب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان صدها سال علیه تفکر مهدوی تبلیغ کرده‌اند، اما اعتقاد به منجی آخرالزمان نه تنها از میان نرفته بلکه به موضوعی مشترک میان پیروان سایر ادیان و مذاهب تبدیل شده است.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله نجم‌الدین طبسی، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم جشن میلاد حضرت مهدی(عج) در تبریز اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ وعده ای که خدا و رسولان خدا داده اند، در حال تحقق است و آن گسترش حق بر روی زمین علیرغم تبلیغات مستکبران و ظالمان علیه شیعه است.


وی با بیان این‌که اعتقاد به مهدویت و امید به آینده و وعده های حتمی الهی رمز موفقیت شیعه است، خاطرنشان کرد: دشمنان صدها سال علیه تفکر مهدوی تبلیغ کرده‌اند، اما اعتقاد به منجی آخرالزمان نه تنها از میان نرفته بلکه به موضوعی مشترک میان پیروان سایر ادیان و مذاهب تبدیل شده است.


آیت الله طبسی گفت: دشمنان هزینه می کنند تا شیعه را نابود کنند ولی این هزینه ها به نفع شیعه تمام می شود، چرا که منطق غرب، منطق زور و آدم کشی است و منطق شیعه منطق عقلی است. بنابراین با ترفندهای مختلف تبلیغی و رسانه‌ای به دنبال کمرنگ کردن اعتقاد به مهدویت و امام زمان(عج) در جوامع اسلامی به ویژه شیعی هستند.


این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که عمود فقره نظام و اساس هستی در گرو امام زمان(عج) است، تصریح کرد: یکی از حربه‌های مهم دشمنان در جهت خدشه‌دار کردن اعتقادات مهدوی، فرقه‌سازی بوده است، امروز دشمنان با رواج وهابیت و جریان حسنی به مهدویت حمله می‌کنند، جریان حسنی در تلاش است که جوانان چه داخل و چه خارجی از کشور را از مساجد دور کنند.


وی با تأکید بر این‌که آشنایی با مباحث مهدویت یک ضرورت برای همگان محسوب می شود، افزود: در شرایطی که رسانه‌های وابسته به یهود و صهیونیزم هر روز شبهه جدیدی علیه مهدویت به راه می اندازند، غفلت از مبانی اصیل دینی غیرقابل پذیرش است، امروز دشمنان در اصل ولایت تشکیک ایجاد می‌کنند در حالی که برخی از اهل‌تسنن تصریح می‌کنند؛ امام حسن عسکری در زمان شهادت فرزند پنج ساله‌ای داشتند.


آیت الله طبسی با اشاره به برخی هجمه‌های فرهنگی و رسانه‌ای غرب علیه باورهای مهدوی شیعه گفت: دشمن از رواج روزافزون فرهنگ مهدویت واهمه دارد، در شرایطی که فرهنگ مهدویت روز به روز در حال گسترش است، گاه مشاهده می شود که خود دشمنان ناخواسته و ناآگاهانه سبب ترویج این اعتقاد و فرهنگ می‌شوند.


این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود دعا برای ظهور حضرت حجت(عج) را یکی از ارزشمندترین اعمال و عبادات دانست و گفت:
بر اساس احادیث و روایات معتبر وارده، دعا برای ظهور حضرت مهدی(عج) باید به شعار شیعه تبدیل شود و در حقیقت دعا برای ظهور منجی آخرالزمان روحیه استکبارستیزی و امید به مصلح جهانی را افزایش می دهد./935/پ202/پ

ارسال نظرات