۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۷۴۶۴۴
پژوهشگر عرصه مهدویت:

ثابت قدمی در مهدویت سبب حفظ ایمان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه مهدویت گفت: اگر افراد در مهدویت ثابت قدم باشند می‌توانند ایمان خود را حفظ کرده و نلغزد، کسانی که مودت و محبت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشد نمی‌تواند در این راه ثابت قدم بمانند.
حجت الاسلام والمسلمين نجم الدين مروجي طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، پژوهشگر عرصه مهدویت، عصر دیروز، دوازدهم تیرماه، در دوره امام مهدی باوری که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: افرادی که ادعا می‌کنند امام زمان(عج) متولد نشده است حتی یک دلیل هم برای گفته خود ندارد.

وی ادامه داد: بیشتر اهل‌تسنن که می‌گویند مهدی موعود متولد نشده نهایتا به سخن طبری و یا ابن تیمیه متوسل می‌شوند، در حالی که ده‌ها دلیل محکم بر تولد صاحب‌الزمان(عج) وجود دارد، حتی در برخی از کتاب‌های اهل‌تسنن آمده که امام حسن عسگری فرزندی به نام مهدی(عج) داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با تأکید بر این‌که افراد باید به دنبال جلب رضایت صاحب‌الزمان(عج) باشند، خاطرنشان کرد: افراد نباید تنها اسرار بر دیدن ولی‌عصر(عج) داشته باشند بلکه بر جلب رضایت ایشان تأکید و اسرار داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه امروزه با تلاش و کوشش علما، طلاب و فعالان در عرصه مهدویت اعتقاد به مهدویت در عمق جان افراد نفوذ کرده و از پیر، جوان همه به وجود مهدی موعود که فرزند امام حسن عسگری(ع) هستند، اعتقاد دارند.

پژوهشگر عرصه مهدویت با اشاره به روایتی، خاطرنشان کرد: اگر افراد در مهدویت ثابت قدم باشند می‌توانند ایمان خود را حفظ کرده و نلغزد، کسانی که مودت و محبت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشد نمی‌تواند در این راه ثابت قدم بوده و نلغزد.

وی تصریح کرد: در یکی از کتاب‌های اهل‌تسنن با چنین مضمونی آمده امام حسن عسکری(ع) در لحظات آخر عمر پربرکت خود به فرزندشان مهدی(عج) فرمودند «ای فرزندم بشارت باد که خداوند متعال تو را صاحب زمین و آسمان قرار داده است و تو بقیه‌الله هستی».

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این‌که یکی از ادله متولد شدن امام زمان(عج) روایت «زمین از حجت خدا خالی نمی‌شود»، است، اظهار داشت: ده‌ها نفر ولی‌عصر(عج) را از زمان تولد تا رسیدن به امامت که پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) بود، زیارت کردند، حتی بر پیکر پاک امام یازدهم(ع)، حضرت حجت‌(عج) نماز خواندند.

وی ادامه داد: در تاریخ نقل شده هر چند خلفای عباسی امام حسن عسکری(ع) را در حصر نگه‌داشته بودند ولی دو سال پس از تولد امام زمان(عج) حدود هشتاد نفر از شهرهای مختلف به زیارت صاحب‌الزمان(عج) و عرض تبریک خدمت امام حسن عسکری(ع) رسیدند./993/پ202/ی

ارسال نظرات