۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۷۴۶۸۶
امام جمعه بناب:

انتظار ما از رییس جمهور منتخب حرکت در مسیر قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب، گفت: از همه مسؤولان و متولیان امور قرآنی انتظار داریم به آیات مصحف شریف و حدود الهی توجه کرده و ضمن توجه به معنویات و ترویج ارزش های دینی، خود عامل به آیات قرآنی باشند، در حقیقت انتظار ما از رییس جمهور منتخب نیز حرکت در مسیر قرآن است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب امروز در افتتاحیه مرحله استانی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان در بناب با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان و فضیلت قرائت قرآن در این ماه شریف، اظهار داشت: توجه به قرآن نباید منحصر به روزها و ماه های خاصی از سال شود.


وی با اشاره به اهمیت عمل به آموزه های قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که قرآن کتاب عمل است،  نه زینت کتابخانه ها، از سوی دیگر عمل به دستورات قرآن باید با تعالیم اهل‌بیت(ع) همراه باشد، اگر می خواهیم در آخرت در برابر ثقلین روسفید محشور شویم، باید عامل به قرآن و آموزه های اهل بیت باشیم.


امام جمعه بناب تصریح کرد: در قرآن اهل ذکر معرفی شده‌اند که در واقع همان اهل‌بیت(ع) هستند و باید به تعلیمات آنان که مفسر واقعی قرآن هستند توجه داشته باشیم و از روی آن به قرآن عمل کنیم، سفارش پیامبر در حدیث ثقلین توجه توأم به قرآن و اهل بیت است، یعنی افراطی‌گری و سهل‌انگاری در هیچ یک قابل قبول نیست.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که منشاء بسیاری از مشکلات در نوع و چگونگی عمل به آیات قرآن است، یادآور شد: عمل نکردن، کج‌فهمی، انحراف و تفسیر به رأی آیات و آموزه های قرآنی باعث شده که سعادت حقیقی بی بهره شویم، درصورتی که عمل به قرآن ما را به سوی فلاح و نجات پیش می‌برد.


وی با انتقاد از کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه گفت: از همه مسؤولان و متولیان امور قرآنی انتظار داریم به آیات مصحف شریف و حدود الهی توجه کرده و ضمن توجه به معنویات و ترویج ارزش های دینی، خود عامل به آیات قرآنی باشند، در حقیقت انتظار ما از رییس جمهور منتخب حرکت در مسیر قرآن است.


امام جمعه بناب با بیان این‌که هنوز فرهنگ برگرفته از قرآن و عترت در نظام نهادینه نشده است، تصریح کرد: هر چند اقداماتی به صورت مقطعی صورت گرفته، اما قدم‌های مثبتی که ماندگار و جریان ساز باشد، در این راه برداشته نشده است. آن قدر که برای مسائل غیرضروری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم برای فرهنگ‌سازی دینی و تقویت مبانی قرآن کار مهمی نکرده‌ایم.


30 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی موفق به حفظ قرآن شدند


همچنین فیروز رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی و فعالیت مدارس قرآنی شاهد ارتقای سطح کیفی آموزش قرآن در استان هستیم، چنانکه 30 هزار نفر در طرح ملی نهضت حفظ قرآن در استان موفق به حفظ کل یا بخشی از قرآن شدند.


گفتنی است، 306 نفر از دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان در این دوره از مسابقات در بخش های مختلف علوم قرآنی به مدت دو روز به رقابت می پردازند و نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد./935/پ202/پ

ارسال نظرات