۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۴۸۸۲

منشور اتحادیه حمایت از مسلمانان روهینگیا به تصویب می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ همایش اتحادیه حمایت از اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار موسوم به «اتحادیه روهینگیا آراکان» در روزهای 16 و 17 تیرماه، در شهر جده برگزار می‌شود.
مسلمانان روهينگيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،همایش اتحادیه حمایت از اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار موسوم به «اتحادیه روهینگیا آراکان» به همت سازمان همکاری اسلامی در روزهای 16 و 17 تیرماه، در شهر جده، مقر این سازمان برگزار می‌شود.

 

در این همایش منشور «اتحادیه روهینگیا آراکان» به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور بحث و بررسی برای تصویب آن، ارائه خواهد شد.

 

در این همایش دو روزه همچنین اعضای فعلی اتحادیه روهینگیا آراکان و اعضای جدید این اتحادیه معرفی می شوند.

 

اتحادیه روهینگیا آراکان (ARU) در ماه می سال 2011 به همت سازمان همکاری اسلامی با هدف متحد کردن پناهندگان روهینگیا در سراسر جهان و حل مشکلات پیش روی اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار تشکیل شد که متشکل از سازمان‌های بین‌المللی است.

 

در جلسه اول این همایش گزارشی از دستاوردهای اتحادیه روهینگیا آراکان ارائه خواهد شد و در جلسه دوم، استراتژی و برنامه‌های عملیاتی این اتحادیه بررسی می‌شود و مسئولان، کمیته‌ها و هیئت‌های مشورتی انتخاب و شورای عالی این اتحادیه تشکیل خواهد شد.

 

اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در آخرین مکاتبه خود با «تین سین»، رییس جمهور میانمار که به نمایندگی از 57 کشور عضو این سازمان نوشته شد، از آمادگی کشورهای اسلامی برای کمک به دستیابی به راه حلی بلندمدت برای حل مشکلات مسلمانان در میانمار خبر داده شد.

 

این نامه هفته گذشته از سوی «طلال دائوس»، نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در میانمار به رییس جمهور میانمار تحویل داده شد./982/ب101/د

ارسال نظرات