۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۶۵۷۵

کتب خطی مرحوم حجت الاسلام هاتفی به کتابخانه تبریز اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ 23 جلد کتاب خطی و چاپ سنگی و سربی مرحوم حجت الاسلام میرزا هادی هاتفی دیزج یکان از سوی خانواده‌اش به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شد.
کتب خطي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فرزند مرحوم حجت الاسلام میرزا هادی هاتفی دیزج یکان هدف از این اقدام خیر را بهره مندی عموم پژوهشگران و محققان از کتب مرجع و تاریخی علمای دین دانست و اظهار داشت: 21 جلد کتاب چاپ سنگی، دو جلد کتاب خطی و یک جلد کتاب چاپ سربی اهدا شده است.


جبرائیل هاتفی با بیان این‌که مرحوم حجت الاسلام میرزا هادی هاتفی دیزج یکان از دوستان نزدیک مرحوم آیت الله میرزا علی اکبر مرندی، از عرفا و فقهای برجسته منطقه آذربایجان بوده است، تصریح کرد: تمامی کتب تاریخی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده است.


وی قصد خود از اهدای این کتاب ها را همکاری در صیانت از منابع فرهنگی مکتوب و ایجاد امکان استفاده علاقه‌مندان و محققان از کتاب های ارزنده عنوان کرد و افزود: این کتب ارزشمند نیازمند حفظ و حراست با روش های جدید علمی هستند تا به مرور زمان از میان نروند.


بنابر این گزارش، پیش از این نیز  78 جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و 10 جلد کتاب خطی متعلق به کتابخانه شخصی مرحوم میرزا سید تقی هاشم ضرابی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده بود که داماد آن مرحوم هدف از این اقدام ارزشمند احیای سنت حسنه و دیرینه اهدای کتاب به کتابخانه ها بوده است.


سیروس خلیل زاده تبریزی گفت: با توجه به این‌که امرار معاش این روحانی خوشنام با کمک های مردمی و خیرین انجام می شد، بر آن شدیم این مجموعه را که به نوعی با سرمایه های مردمی تهیه شده را در اختیار مردم فهیم و فرهنگ دوست ایران و تبریز قرار دهیم.


وی با بیان این‌که در میان مجموعه اهدایی، کتاب هایی همچون احیاء الأطفال مظفری در زمینه پزشکی، یوسفیه ملارضا بن احمد تبریزی و شام عربی به چشم می خورد، گفت: مرحوم ضرابی از روحانیان خوشنام تبریز در محله لیل آباد و بانی اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه ای در تبریز بوده است./935/د102/ب

ارسال نظرات