۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۷۷۳۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

رییس جمهور منتخب از افراد ولایت‌مدار و انقلابی در کابینه استفاده کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رییس جمهور منتخب از افراد ولایت‌مدار و انقلابی در تشکیل دولت خود استفاده کند، گفت: منتخب مردم در تشکیل کابینه از کسانی بهره بگیرد که خون به دل رهبری و مراجع نکرده و به گونه‌ای نباشند که دشمنان امیدوار بوده و به کشور راه پیدا کنند.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، در همایش ائمه جماعات استان که شامگاه شنبه در سالن همایشهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم وظیفه خود را در انتخابات اخیر انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم به وعده‌های که آقای روحانی داده‌اند عمل بشود و اگر در تشکیل دولت می‌خواهد از دو طرف استفاده کند،‌ از افراد معتدل و کسانی که نظام و ولایت را قبول دارند استفاده کند تا خون به دل مقام معظم رهبری و مراجع نکنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی وزار معرفی شوند فرد متوجه می‌شود که سمت و سوی فکری بر روی چه افرادی است، البته گمانه زنی‌هایی وجود دارد که از طرف دفتر رییس جمهور منتخب اعلام شده، این گمانه زنی‌ها درست نیست و امیدواریم با تعامل کارهای فرهنگی، عمرانی خوبی در کشور صورت گیرد، البته باید نسبت به حفظ عزت و سربلندی کشور نیز دقت داشته و در این زمینه نیز کار صورت گیرد، به گونه‌ای نباشد که دشمنان امیدوار بوده و به کشور راه پیدا کند.

وی افزود:  آقای روحانی تاکنون عملکرد خوبی داشته، ایشان در مصاحبه‌ها خوب عمل کردند و امیدواریم همان‌گونه که در مصاحبه‌ها عمل کردند، در معرفی وزرا نیز همان‌گونه باشند و براساس سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده و مراجع تقلید تأیید و حمایت می‌کنند، عمل کند.

دوری از حوزه، رهبری و مراجع عاقبت خوشی نخواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با تأکید بر این که هر فردی از حوزه، رهبری و مراجع تقلید جدا شود قطعا موفق و سربلند نخواهد بود، اظهار داشت: افراد در حوزه برای رضای خدا و سربلندی اسلام حرکت می‌کنند و به دنبال منافع شخصی خود نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که برای پروژه آب رسانی به شهر مقدس قم هزار و سیصد میلیارد تومان هزینه شده است، بیان داشت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم کار عمرانی خوبی در کشور صورت گرفته است، به گونه‌ای که در شهر مقدس قم در طول این دو دوره به اندازه بیست و شش سال کار عمرانی صورت گرفته است و یکی از این کارهای عظیم، پروژه آب رسانی به شهر مقدس قم است که به لطف خدا، عنایت مقام معظم رهبری و تلاش دولت پس از 10 سال به پایان رسید.

وی تصریح کرد: البته مشکلاتی زیادی برسر راه این پروژه بود، حتی قریب به پنج ماه این پروژه تعطیل شده بوده که ما خدمت آیت الله مکارم شیرازی رسیدیم و به ایشان عرض کردیم که کار سد و تونل متوقف شده است، شما تماسی با آقا برای رفع این مشکل داشته باشید، ایشان تماس گرفت که البته ما نفهمیدیم چه شد، ولی چند روز بعد حدود پنجاه میلیارد تومان به حساب این پروژه واریز و کار مجددا آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران نگذاشته سوریه شکست بخورد

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص)، ساماندهی کمربندی اراک، هفتاد دو تن، صحن جوادالائمه(ع)، صحن فاطمی که در قسمت شرقی حرم مطهر در حال احداث است، افتتاح پارکینگ میان حرم مطهر و مسجد امام حسن عسکری(ع) را از دیگر کارهای عمرانی شهر مقدس قم برشمرد.

وی کارهای فرهنگی انجام گرفته در کشور را خوب ارزیابی کرد، گفت: سالانه حدود هزار پانصد میلیارد تومان جهت کارهای فرهنگی هزینه می‌شود و قریب به صد و هفتاد مرکز فرهنگی مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین امسال حدود دویست میلیارد تومان بودجه برای کارهای عمرانی مدارس علمیه سراسر کشور اختصاص داده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت‌ها انجام گرفته در کشور سوریه از سوی کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور ما از عزت و سربلندی خوبی برخوردار است و حمایت جمهوری اسلامی ایران است که نگذاشته پس از بیست و پنج ماه کشور سوریه در برابر کشورهای غربی که از ارسال هیچ‌گونه سلاحی دریغ نمی‌کنند، شکست بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره آیات قرآن کریم، گفت: ماه رمضان، ماه نجات انسان است و هر چند افراد در ظاهر سختی می‌کشند، ولی باید توجه داشت که ثواب این سختی‌ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در این ماه تمام اعمال افراد، حتی نفس کشیدن و خوابیدن آن‌ها ثواب عبادت را دارد، در این ماه دعاها مستجاب می‌شود، ساعات و لحظات ماه رمضان، طلایی بوده و باید از این فرصت به نحو احسن بهره برد.

باید از توفیقات ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر بهره برد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ماه رمضان، همراه با ولادت امام حسن(ع) و ایام لیالی قدر است، اظهار داشت: وای بیحال فردی که از ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر بهره کافی را نبرد، فرد افزون‌بر این که باید خود به برکات ماه رمضان توجه کند، مردم را نیز نسبت به توفیقات این ماه باید توجه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، افزود: این بانوی بزرگوار با عشق و علاقه فدای پیامبر(ص) بودند و در حمایت جانی و مالی از رسول الله(ص) هیچ کوتاهی نکردند، افزون‌بر امیرمومنان(ع) و حضرت ابی طالب(ع)، حضرت خدیجه کبری(س) نیز از حامیان مهم نبی اکرم(ص) بودند.

وی تصریح کرد: نگرش و نقش کلیدی حضرت خدیجه(س) باید برای مردم تبیین شود، گاهی در انقلاب ما نیز برخی از افراد نقش کلیدی دارند، ایشان نگرش ارزشی داشتند، در تاریخ نقل شده که حضرت خدیجه(س) به نبی اکرم(ص) می فرمایند، «یا رسول الله، امانتداری، خوش اخلاقی، راستگویی، قرابت و شرافت تو دلیل علاقه من به شما شده است».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضرت خدیجه کبری(س) احترام ویژه‌ای به شخصیت پیامبر(ص)، داشتند، اظهار داشت: ایشان حتی خود را کنیز پیامبر(ص) معرفی می‌کردند، حضرت خدیجه(س) به گونه رفتار می‌کردند که رسول خدا(ص) به کارهای خود می‌رسیدند.

تلاش علما برای جهانی شدن ندای اسلام

وی افزود: حضرت خدیجه(س) حامی و مونس پیامبر(ص) بودند و ایشان را با تمام وجود تصدیق و تأیید می‌کردند، این بانوی بزرگوار تمام مال خود را در راه اسلام مصرف کردند که این اقدام ایشان در پیشبرد اهداف اسلام بسیار مؤثر بود، چرا که معمولا انجام کار فرهنگی نیازمند پشتوانه مالی است، ایشان به قدری در انجام کار اخلاص داشتند که خدا و جبرئیل به او سلام رساند.

نماینده مردم قم با بیان این‌که در راه دین و اسلام و تقریب به خدا، انسان باید مجاهدت، اخلاص، صبر تحمل و تلاش داشته باشد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز علما برای  پیشبرد اهداف دین تلاش‌ها و مجاهدت‌های زیادی کردند، این بزرگواران در هر دوره سینه خود را سپره آزمایشات الهی می‌کردند تا ندای اسلام و دین به جهان برسد.

وی گفت: اگر افراد ایمان داشته و تقوا را رعایت کنند، خداوند متعال تمام برکات خود را برای آن‌ها  نازل می‌کند، چرا که تمام هستی در ید قدرت خداوند متعال است./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات