۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۷۸۱۸۱
خطیب جمعه بعلبک لبنان:

عدالت از منظر غربی‎ها مماشات با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بعلبک در شرق لبنان با اشاره به درج نام شاخه نظامی حزب الله در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، خاطر نشان کرد: عدالت از منظر غربی‎ها مماشات با رژیم صهیونیستی است.
خطيب جمعه بعلبك

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس شورای مذهبی حزب الله و خطیب جمعه شهر بعلبک، طی خطبه های این هفته، با اشاره به درج نام شاخه نظامی حزب الله در لیست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا، گفت: کشورهای اروپایی به فکر منافع ملت های خود نیستند و تبعیت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، آنها را کور کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات تنها عزم و اراده رزمندگان مقاومت را تقویت می کند، خاطر نشان کرد: ما در مقاومت به کار خود، علیرغم میل جنایتکاران و اشغالگران ادامه داده و دشمنان با تمام مکرها و حیله های خود، در برابر مقاومت اسلامی بسیار ضعیف هستند.

 

حجت الاسلام یزبک با انتقاد از بی عدالتی در عرصه بین الملل و اقدام ضد اخلاقی اتحادیه اروپا علیه حزب الله لبنان گفت: کشورهای غربی، قربانی را جانی و جنایتکاران را بی گناه جلوه می دهند و عدالت از منظر آنها، مماشات با بزرگترین دولت تروریست یعنی رژیم صهیونیستی است و باید از آنها پرسید که چه تعریفی از آنچه که در فلسطین می گذرد، دارند.

 

این مقام ارشد حزب الله، با اشاره به مساله تشکیل دولت جدید لبنان، گفت: باید به مسایل با واقع نگری و مسؤولیت پذیری نگریسته شود تا به صلح داخلی و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم لبنان ضربه ای وارد نشود.

 

حجت الاسلام یزبک با تاکید بر ضروت تفاهم و تحمل نظرات طرف مقابل، تصریح کرد: باید یک دولت وحدت ملی و جامع تشکیل شود که در آن حق هیچ کس ضایع نشده و بتواند با آرامش، مسئولیت اداره کشور را به عهده گیرد و امنیت و استقرار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را برقرار سازد.

 

وی با اشاره به مساله سوریه و ادامه بحران در این کشور، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و دشمنان محور مقاومت باید دست از سر سوریه بردارند، چرا که ملت این کشور توانایی تفاهم با یکدیگر را دارند و لازم است که لبخند بر لبان کودکان سوری باز گردد و مسایلی همچون به دنیا آمدن کودک در خاندان سلطنتی انگلستان، دردی از این کودکان درمان نمی کند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات