۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۸۲۶۷

کنگره بزرگداشت شهیدین محراب در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت شهیدین محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی در ادامه سلسله همایش های طریق سعادت در تبریز برگزار می شود.
کنگره بزرگداشت شهیدین محراب در تبریز برگزار می شود

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سلسله همایش‌های طریق سعادت که سال گذشته در دانشگاه تبریز کلید خورد مورد حمایت اداره اوقاف بوده که امسال نیز بزرگداشت مقام شامخ علما، فقها و اندیشمندان دینی استان تداوم خواهد داشت.


وی با بیان این‌که سلسله همایش های طریق سعادت با هدف تاثیرگذاری معنوی در فضای دانشگاه و آشنایی نسل جوان به ویژه تحصیل‌کرده های دانشگاهی با علمای دینی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اساس کار دبیرخانه کنگره برگزاری یک کنگره در هر ترم تحصیلی دانشگاه است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که طریق سعادت به دنبال برگزاری کنگره های بزرگداشت ائمه اطهار(ع) و علمای دینی است، تصریح کرد: تاکنون دبیرخانه توانسته یک کنگره برای مرحوم آیت الله سعادت پرور و بانوی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) برگزار کند که ترم آینده کنگره شهیدین در راستای تجلیل دو شهید محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی برگزار خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت امام زادگان استان با محوریت امامزاده حمزه تبریز خبر داد و گفت: این کنگره بیستم شهریور امسال با رونمایی از کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان برگزار می شود، ضمن این‌که دومین کنگره بزرگ امسال نیز کنگره " شیخ سلار دیلمی " اولین فقیه دیلمی شیعی مدفون در خسروشهر آذربایجان برگزار می شود.


وی با اشاره به این‌که دومین کنگره شیخ سلار با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هشتم آبان در شهرستان خسروشهر و نهم آبان در تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: این کنگره با هدف زدودن شناساندن مقام شامخ فقهی و علمی شیخ سلار به عنوان نخستین فقیه شیعی مدفون در آذربایجان برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت روحانیان حوزوی در قالب طرح نشاط معنوی خبر داد و اظهار داشت: این طرح همزمان با فصل تابستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت در 33 بقعه متبرکه استان با حضور 24 روحانی بومی، 8 روحانی اعزامی، 8 مبلغه و 16 فرد غیر روحانی  و 4 نفر از مربیان و دانشجویان فعال در دانشکده های علوم قرآنی اجرایی می شود.


وی با اشاره به ویژه برنامه ضیافت الهی در 42 بقعه متبرکه استان گفت: این برنامه فرهنگی مذهبی در ماه مبارک رمضان با برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی در راستای اهداف قرآنی و عقیدتی اوقاف طرح ریزی شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات