۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۷۸۸۰۸

سازمان همکاری اسلامی آتش‌بس در عید فطر در سوریه را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌‌هایی جداگانه، از دولت سوریه و مخالفان حکومت خواستند تا در روز عید فطر آتش‌بس اعلام کنند.
سازمان همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب از طرفین جنگ در سوریه خواستند تا در ایام عید سعید فطر از هرگونه خشونت و درگیری دوری کنند تا مردم مسلمان این کشور بتوانند پایان ماه مبارک رمضان را در فضایی آرام و به‌دور از جنگ سپری کنند.

 

در بخشی از بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و حفظ منافع مردم این کشور، مهم‌ترین خواسته کشورهای اسلامی و عربی و جامعه بین‌الملل است. امیدواریم که طرفین با پاسخ مثبت به این دعوت، باعث ایجاد آرامش در میان مردم شوند و راه را برای تحقق صلح در سوریه هموار کنند.

 

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: از تمامی گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهیم که ضمن حمایت از این دعوت، حکومت سوریه به عنوان گروه قدرتمند این درگیری‌ها را به آرامش و توقف خشونت‌ها تشویق و راه صلح را آماده کنند.

 

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب از مخالفان و حکومت سوریه خواست که به این دعوت پاسخ مثبت دهند و از هر اقدامی که باعث برهم زدن آتش‌بس در عید فطر شود، دوری کنند./982/ب101/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات