۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۹۸۰۸

رقابت بیش از ۲۰۰ گروه در جشنواره نمایشنامه‌ خوانی رضوی همدان

خبرگزاری رسا ـ در سومین جشنواره نمایشنامه ‌خوانی رضوی که برای نخستین بار در همدان برگزار می‌شود، ۲۲۲ گروه از نوجوان شرکت کرده‌اند.
حرم رضوي، امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، پرویز ابراهیمی، مدیرکل کانون استان همدان، گفت: این آثار در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است تا داروران از میان آن‌ها  8 گروه را برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب کنند.

 

وی با بیان این‌که جشنواره نمایش‌نامه‌ خوانی رضوی برای نخستین بار در همدان برگزار می‌شود، افزود: داوری جشنواره تا 12 مرداد ادامه می‌یابد و این رویداد در روزهای شانزدهم تا هجدهم شهریور در همدان اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل کانون همدان با اشاره به این که این جشنواره طی دو سال گذشته در خراسان رضوی برگزار شده بود، تصریح کرد: سال گذشته جشنواره در چهار بخش کودک، نوجوان، آزاد و مربیان برگزار شد اما امسال نوجوانان 12 تا 17 ساله در گروه‌های 6 نفره می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند.

 

ابراهیمی همچنین اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره نمایش‌نامه ‌خوانی رضوی بازگو کردن سبک زندگی ائمه(ع)، زندگی امام رضا‌(ع)، زندگی یاران ایشان و احادیث و روایات برای کودکان و نوجوانان است .

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره در دو بخش نمایش‌نامه خوانی رضوی و تجربه موفق که تنها بخش بزرگسال در این جشنواره است برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کانون همدان با بیان این‌که 31 استان کل کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند، افزود: بیشترین آثار ارسال شده در این جشنواره از استان‌های خراسان رضوی و همدان است./966/د102/ی

ارسال نظرات