۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۸۰۳۴۰
مدیر استانی حوزه علمیه مازندران:

اجرای قانون تلبس طلاب مانع سوء استفاده از لباس روحانیت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز برخی به دنبال سوء استفاده از لباس مقدس روحانیت هستند، تصریح کرد: باید با اجرای صحیح و قاطع قوانین تلبس در حوزه مانع از سوء استفاده از لباس مقدس روحانیت شود.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید حوزه بر ضرورت اجرای دقیق آئین نامه و برنامه‌های آموزشی از سوی مدیران مدارس تأکید کرد و گفت: اجرای تقویم آموزشی از سوی مدیران مدارس یک ضرورت مهم در سال تحصیلی جدید است.

 

وی با تأکید بر این که نظم و هماهنگی در فضای آموزشی همواره باید حاکم باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه برقراری نظم و هماهنگی در حوزه بر عهده مدیران مدارس است.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که پایه و اساس فعالیت در حوزه‌های علمیه برنامه‌های تهذیبی است، گفت: باید دو بال علم و تهذیب در حوزه مکمل یکدیگر باشند تا فعالیت‌ها اثرگذار باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه مناسب به مسائل تهذیبی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و ادامه داد: باید در کنار مباحث آموزشی موضوع اخلاق و تهذیب نیز در اولویت برنامه باشد.

 

وی تأکید کرد: حوزه علمیه بدون اهتمام به مسأله تهذیب با مدارس و دبیرستان‌ها فرقی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام طاهری مهم‌ترین امتیاز حوزه در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی را توجه به مباحث تهذیبی دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت مسائل تهذیبی همانند مباحث آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر تقویت بنیه قرآنی طلاب حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: باید در  بحث روان خوانی و آشنایی با معارف و مفاهیم قرآنی فعالیت‌ها بیشتر شود.

 

وی با بیان این که متأسفانه قرآن کریم مظلوم واقع شده است، ادامه داد: حوزه باید بیشتر به مسائل قرآنی بپردازد.

 

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: سال گذشته واحد قرآن و عترت در مدارس علمیه استان مشخص شدند که امسال نیز روند فعالیت های قرآنی در مدارس باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

وی همچنین با تأکید بر برگزاری مستمر درس های اخلاق در مدارس علمیه، گفت: علاوه بر حضور استاد اخلاق در حوزه باید جلسات اخلاقی با حضور طلاب در حوزه برگزار شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیشتر استادان حوزه خود یک استاد اخلاق خوبی هستند، ادامه داد: سخنان و رهنمودهای استادان درس اخلاق می تواند یک تغییر بزرگی در روند زندگی طلاب ایجاد کند.

 

حجت الاسلام طاهری همچنین بر ضرورت قرائت دعای عهد از طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت:مدیران باید تلاش کنند با پس از نماز صبح این دعای ارزشمند در حوزه قرائت شود، چون خواندن این دعا یک ارتباط عمیقی را بین طلاب و صاحب اصلی حوزه ایجاد خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تلبس طلاب در حوزه اشاره کرد و با تأکید بر این که تلبس در حوزه تنها باید بر اساس آئین نامه ها و قوانین مصوب حوزه صورت گیرد، تأکید کرد: هر گونه تلبس طلاب خارج از آئین نامه و قوانین خلاف قانون حوزه است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز برخی به دنبال سوء استفاده از لباس مقدس روحانیت هستند، تصریح کرد: باید با اجرای صحیح و قاطع قوانین تلبس در حوزه مانع از سوء استفاده از لباس مقدس روحانیت شود.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر این طلاب برای تلبس باید واجد شرایط باشند، ادامه داد: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که طلاب فاقد شرایط لازم نباید ملبس شوند.

 

وی بر ضرورت دفاع از سازمان و کیان روحانیت از سوی مدیران مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس و جایگاه روحانیت بسیار والا و ارزشمند است، تصریح کرد: باید از خدشه دار شدن این جایگاه جلوگیری شود.

 

وی با تأکید براین که از این پس به به صورت جدی موضوع تلبس طلاب در حوزه علمیه استان دنبال خواهد شد، تأکید کرد: مدیران مدارس قبل از تلبس طلاب باید این افراد را به حوزه علمیه استان معرفی کنند تا پس از بررسی‌های لازم مجوز لازم جهت تلبس صادر شود.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه بیشتر مدیران مدارس در بحث انتقال طلاب تأکید کرد و گفت: مدیران باید در پذیرش طلاب انتقالی مباحث علمی و اخلاقی را مورد توجه جدی قرار دهند./950/پ202/س

ارسال نظرات