۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۰۴۰۰

دعوت بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش از مردم برای برگزاری اعتصاب 48 ساعته

خبرگزاری رسا ـ بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش در اعتراض به حکم دادگاه این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن حضور این حزب در انتخابات آینده، از مردم بنگلادش خواست که به یک اعتصاب 48 ساعته دست بزنند.
حزب جماعت اسلامي بنگلادش
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه چینی "شانگهای دیلی"، بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش از طرفداران خود خواست که در اعتراض به حکم دادگاه این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن حضور این حزب در انتخابات آینده به مدت 48 ساعت اعتصاب کنند.
 
دادگاه عالی بنگلادش در روز اول ماه آگوست میلادی اعلام کرد که ثبت نام حزب جماعت اسلامی در کمیسیون انتخابات این کشور به عنوان یک حزب سیاسی غیرقانونی است.
 
به دنبال اعلام این حکم، حزب جماعت اسلامی از طرفداران خود خواست که در روزهای 13 و 14 آگوست و به مدت دو روز دست به اعتصاب بزنند.    
 
گزارش رسانه های خبری حاکی است که نیروهای امنیتی بنگلادش هواداران بزرگترین حزب اسلامی این کشور را که قصد داشتند در داکا و سایر شهرهای بزرگ این کشور تظاهرات کنند، متفرق کردند.   
 
اسلام ستیزان در کشور بنگلادش با بیان این ادعا که حزب جماعت اسلامی یک حزب مذهبی است و اعتقادی به استقلال و حاکمیت بنگلادش ندارد در سال 2009 میلادی نیز تلاش داشتند با ارائه شکوائیه ای به دادگاه از حضور این حزب در انتخابات جلوگیری کنند که در آن زمان به هدف خود دست نیافتند.
 
عبدالرزاق، وکیل حزب جماعت اسلامی در واکنش به منحل اعلام شدن این حزب از سوی دادگاه عالی بنگلادش اعلام کرد که فعالیت های این حزب هیچ تعارضی با قانون اساسی بنگلادش ندارد./990/ب902/د
ارسال نظرات