۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۸۱۲۶۲
پژوهشگر حوزه علمیه لرستان:

نماز اکسیری از پاکی بر سیاهی است

خبرگزاری رسا – استاد حوزه علمیه خرم آباد نماز را راهگشا، باز دارنده در برابر گناهان و وسیله ای برای رسیدن به رستگاری دانست و گفت: نماز اکسیری از پاکی بر سیاهی است
نماز

حجت الاسلام احمد اکبریان، پژوهشگر و کارشناس امور دینی، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که انسان در همه لحظات عمر و تا دم مرگ ممکن است دچار لغزش شود و خود را در گناه آلوده کند، اظهار داشت: نماز یکی از راه هایی است که انسان را از ارتکاب به گناه باز می دارد و به راه راست هدایت می کند.   

وی ابراز داشت: کسانی که از نماز روی گردان هستند و نماز را  سبک می شمارند، خداوند آنها را به دو مصیبت گرفتار می کند، نخست زندگی ناخوش و بی نشاط همراه با غم و غصه در دنیا و دوم در آخرت آنان را در صف نابینا کور قرار می دهد.

حجت الاسلام اکبریان درباره کافر و شخص بی نماز افزود: کافر در اسلام به سه دسته تقسیم شده اند، کافر اعتقادی که خدا را قبول ندارد، کافر لفظی و کافر عملی که خداوند را قبول دارد اما در عمل انجام نمی دهد.

کارشناس امور دینی با اشاره به این که کفر، قتل نفس، ربا خواری، خوردن مال یتیم و فرار از جنگ اکبر از بزرگ ترین گناهان هستند، تصریح کرد: کسی که نماز نمی خواند گناهش بزرگ تر از این گناهان است.

وی در ادامه با بیان این که نماز شرط قبولی اعمال دیگر است، ابراز داشت: در قیامت نخستین چیزی که از بنده حسابرسی می شود نماز است، پس در صورت پذیرفته شدن نماز دیگر اعمال انسان ها پذیرفته می شود.

استاد حوزه علمیه خرم آباد با اشاره به آثار و برکات نماز در زندگی انسان، خاطر نشان کرد: نماز نور زندگی، گره گشا، مسرور کننده دل ها، اکسیری از پاکی بر سیاهی، یاری دهنده انسان و مونس تنهایی ها است.

حجت الاسلام اکبریان در پایان ابراز داشت: در اسلام والاترین فریضه پس از ولایت نماز است، به گونه ای که دیگر اعمال انسان از جمله نیکی به دیگران و صدقه با شرط قبولی نماز مورد قبول حق تعالی قرار می گیرند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات