۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۱۳۶۴

مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله خراسان شمالی معرفی شد

خبرگزاری رساـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان از توابع این استان معرفی شد.
مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله خراسان شمالی معرفی شد
حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از انتصاب و معرفی مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان از توابع استان خراسان شمالی خبر داد.
 
وی اظهار داشت: بر این اساس با قدردانی از زحمات و تلاش های حجت الاسلام حسن کاظمی، مدیر پیشین این مدرسه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین علی سویدانلو به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آشخانه معرفی شد.
 
این مقام مسؤول اظهارداشت: حجت الاسلام سویدانلو، مدیر جدید حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) مرکز شهرستان مانه و سملقان پیش از این مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت فسا بوده است.
 
حجت الاسلام سالاری مکی اظهار داشت: حجت الاسلام کاظمی، مدیر پیشین این مدرسه علمیه نیز برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا عازم حوزه علمیه قم خواهد شد.
 
وی در ادامه پرورش انسان هایی عالم و آموزگار آموزه های دینی را یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه برشمرد و گفت: در حقیقت حوزه های علمیه تکیه گاه انقلاب و طلاب و مدرسان این مراکز نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می روند.
 
حجت الاسلام سالاری با بیان این که اکنون در هشت مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران خراسان شمالی، 1200 نفر مشغول تحصیل هستند و در این مدارس تحصیل برادران تا سطح دو و خواهران تا سطح سه امکان پذیر است، از رشد تحصیلی طلاب در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد.
 
گفتنی است، حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آشخانه هم اکنون دارای 40 طلبه است.
 
شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی با 100 هزار نفر جمعیت دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران به ترتیب با 35 و 40 طلبه است./9314/پ302/غ
ارسال نظرات