۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۷۲۳

انتقاد سردبیران اروپایی به آزادی بیانِ به سبک انگلیسی

خبرگزاری رسا ـ به گفته این سردبیران؛ اتفاقاتی که ظرف چند هفته اخیر در انگلیس افتاده است نگرانی هایی جدی را درباره آزادی مطبوعات پیش آورده است.
آزادي بيان به سبک غربي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: سردبیران چهار روزنامه اروپایی با انتشار نامه ‌ای سرگشاده‌ خطاب به دیوید کامرون، در هفته نامه انگلیسی آبزرور از نقض آزادی بیان در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.
به گفته این شبکه؛ سردبیران روزنامه های پولیتیکن دانمارک، داگنس نیهتر سوئد و آفتنپوستن و هلسینگین فنلاند در نامه خود، بازداشت همسر یکی از خبرنگاران گاردین را نمونه‌ای از آزار و اذیت روزنامه نگاران توصیف کرده اند.
به گفته این سردبیران؛ اتفاقاتی که ظرف چند هفته اخیر در انگلیس افتاده است نگرانی هایی جدی را درباره آزادی مطبوعات پیش آورده است.
قابل ذکر است هفته گذشته نیروهای امنیتی انگلیس همسر گلن گرینوالد را در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت کردند. آقای گرینوالد برای اولین بار اطلاعات ارائه شده از جانب ادوارد اسنودن درباره جاسوسی غیرقانونی آژانس امنیت ملی آمریکا را در گاردین منتشر کرد.
هفته پیش همچنین پس از تهدید و فشار طولانی بر روزنامه گاردین که به دستور مستقیم نخست وزیر انگلیس صورت گرفت، ماموران امنیتی در دفتر گاردین حضور یافته و در حضور آنها کامپیوترهایی که اطلاعات اسنودن روی آنها بود را از بین بردند./1421/1409/ح

ارسال نظرات