۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۱۹۰۲
مسؤول تشکل های دینی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

نقش کلیدی روحانیان درتبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نقش روحانیان را در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی کلیدی و منحصر به فرد عنوان کرد.
سبک زندگي

حجت الاسلام احمد رضایی، مسؤول تشکل های دینی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که روحانیان یکی از اقشار بسیار موثر و تاثیرگذار درجامعه هستند گفت: روحانیان می توانند در ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه نقش کلیدی داشته باشند.

 

وی افزود: از آن جایی که روحانیان و طلاب مروج و مبلغ دین هستند با فضایی که در اختیار دارند از طریق منبر، تریبون، جلسات خانگی و کلاس های آموزشی بالاترین نقش را در ارائه مسایل دینی براساس سبک زندگی اسلامی و ایرانی دارند.

 

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که روحانیان طبیبان دوار هستند گفت: روحانیان چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی با اقشار مختلف جامعه در ار تباط هستند بنابراین مهم ترین فرصت را برای ارائه مسایل سبک زندگی مبتنی براسلام در اختیار دارند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که پژوهشگران حوزه و دانشگاه باید سخنان امام خامنه ای را در خصوص سبک زندگی اسلامی تبیین و تفسیر کرده و آن را برای مردم بیان کنند گفت: پرهیز از دخالت دادن سلایق در بیان ویژگی های سبک زندگی اسلامی یکی از نکات مهمی است که باید پژوهشگران و مروجان سبک زندگی اسلامی در فعالیت های خود به آن توجه کنند.

 

وی افزود: تببین و تفسیر سبک زندگی اسلامی در این برهه از زمان یکی از برنامه های ضروری و بسیار حساس برای حفظ جامعه است.

 

مسؤول تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که قدم های خوبی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی برداشته شده است، گفت: دشمن به صورت هدفمند در حال مقابله با سبک زندگی اسلامی و ایرانی است بنابراین ترویج به موقع سبک زندگی اسلامی در جامعه و بیان این مطلب از زبان شیوای امام خامنه ای موجب حفظ بسیاری از خانواده ها و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر در جامعه شد.

 

وی یادآورشد: در حال حاضر مهم ترین وظیفه طلاب و روحانیان در وهله اول تبیین ویژگی های سبک زندگی اسلامی برای مردم و پس از آن ترویج این ویژگی ها در جامعه است. /968/ت302/ب

ارسال نظرات