۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۲۵۵۷

اتحادیه تشکل های قرآنی در تبریز راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه تشکل های قرآنی آذربایجان شرقی به همت جهاد دانشگاهی استان در تبریز راه اندازی می شود.
قرآن کريم

احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از راه اندازی و تشکیل اتحادیه تشکل های قرآنی در جهاد دانشگاهی استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای ثمربخشی به فعالیت های قرآنی که در استان انجام می پذیرد، صورت خواهد گرفت.


وی با بیان این‌که اتحادیه تشکل های قرآنی آذربایجان شرقی به دنبال خروجی مناسب و بهره مندی بیش از پیش برکات معنوی آموزه های قرآن کریم در جامعه است، خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد در این تشکل تمام سیاستگذاری های قرآنی و تصمیمات اتخاذ شده در قالب طرح های پژوهش محور و به صورتی انسجام یافته و منظم انجام پذیرد.


فرشبافیان با اشاره به این‌که اتحادیه تشکل های قرآنی درصدد جلوگیری از هدر رفت بودجه های قرآنی و بازدهی بیشتر در راستای نشر و ترویج علوم قرآنی و تحقق مطالبات رهبری درباره سبک زندگی اسلامی است، گفت: معتقدیم تمام فعالیت های قرآنی بایستی با برنامه‌ریزی، آینده‌نگری و انسجام صورت گیرد.


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل میان حوزه های علمیه و جهاد دانشگاهی را از برنامه‌های شاخص این نهاد انقلابی دانست و اظهار داشت: برای تحقق انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بایستی به دنبال کارهای تحقیقی و پژوهشی در سایه تعامل با حوزه های علمیه بود.


وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به دنبال راه اندازی دبیرخانه تحول راهبردی در دانشگاه با همراهی نخبگان حوزوی و دانشگاهی است تا در سایه وحدت، تعامل و هم‌اندیشی صاحب‌نظران این دو مرکز علمی آسیب ها، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی آموزش عالی کشور شناسایی شود.


فرشبافیان در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به فعالیت مرکز مطالعاتی تحول در علوم انسانی اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مرکز مطالعاتی پس از اخذ مجوزهای لازم در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد دانشگاهی تبریز راه اندازی شده است، یکی از مهم ترین برنامه‌ها و اهداف این مرکز تحقق تعامل واقعی و وحدت حقیقی میان حوزه و دانشگاه است.


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با ابراز تأسف از اینکه برخی مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده است، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کاربردی با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی و آغاز مطالعات میان مدت و دراز مدت درباره تحول در علوم انسانی و اسلامی از دیگر اهداف این مرکز برشمرد./935/ت302/ی

ارسال نظرات