۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۶۱۴

مظلوم نمایی منافقین

خبرگزاری رسا ـ مسئول عراقی کمپ اشرف: در پی این واقعه هیچ حمله ای از خارج این اردوگاه صورت نگرفته و هیچ سربازی هم وارد این محل نشده است.
سازمان منافقين خلق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: در جریان حمله به اردوگاه اشرف در عراق، اوایل صبح امروز ( یکشنبه اول سپتامبر- 10 شهریورماه ) دست کم بیست نفر کشته شده اند.


به گفته بی بی سی فارسی؛ علی موسوی یکی از سخنگویان نخست وزیر عراق، ضمن تایید این خبر گفته است که تعدادی از ساکنان این اردوگاه کشته شده و تحقیقات اولیه در این باره در جریان است.
آقای موسوی افزوده است که این افراد در نتیجه درگیری در بین ساکنان این اردوگاه کشته شدند و نیروهای عراقی در کشتن این افراد دخالتی نداشته اند.


بی بی سی فارسی در ادامه افزود: شورای ملی مقاومت (وابسته به سازمان مجاهدین خلق) اعلام کرده که این افراد در نتیجه حمله نیروهای عراقی به این اردوگاه کشته شدند.


این در حالی است که حقی شریفی، یکی از مقامات عراقی که مسئولیت کمپ اشرف را بر عهده دارد به خبرگزاری فرانسه گفته است: هیچ حمله ای از خارج این اردوگاه صورت نگرفته و هیچ سربازی هم وارد این محل نشده بود.


به گفته این مقام عراقی به نظر می رسد آنچه که اتفاق افتاده، مربوط به منفجر شدن چند بشکه نفت و یا گاز در داخل اردوگاه باشد.


قابل ذکر است کمپ اشرف در دهه 1360 خورشیدی، در اوج جنگ عراق علیه ایران با حمایت صدام حسین، رئیس جمهور مخلوع عراق برپا شد و گروهی از اعضا و رهبران این سازمان تروریستی که به عراق پناهنده شده بودند، در آن ساکن شدند.


اما پس از حمله نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا و سقوط حکومت صدام در سال 2003 میلادی، ساکنان این اردوگاه به عنوان خارجیان مسلح غیرمتخاصم، تحت حفاظت نیروهای آمریکایی قرار گرفته و بعدا خلع سلاح شدند.


مسئولیت حفاظت از این اردوگاه در سال 2009 میلادی، به دولت عراق واگذار و این کشور متعهد شد که با ساکنان آن طبق قوانین عراق رفتار کند.


همچنن بر اساس توافقنامه سال 2011 میلادی بین دولت عراق و مقامات منافقین، بیش از سه هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق به اردوگاه لیبرتی منتقل شدند. البته عده کمی از اعضای این سازمان در اردوگاه اشرف باقی مانده بودند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات