۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۸۲۸۹۱
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

به ظالم نمی توان اعتماد کرد/ آمریکا مظهر ظلم در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، دولتمردان آمریکا را افرادی ظالم و سبک مغز دانست و گفت: به انسان های ظالم نباید اطمینان کرد. آمریکا اگر ادعای بشر دوستانه دارد و می خواهد مردم سوریه را نجات دهد بهتر است ابتدا مشکلات کشور خودش را حل کنند.
پرچم رو به افول آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مریم پورحسینی، استاد تفسیر حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در مراسم شهادت امام صادق(ع) که در محل منزل استاد طاهایی، مدیر فقید مدرسه علمیه نرجس(س) برگزار شد، با اشاره به آیه« یَومَ تَاتی کُل نَفس تُجادِل عَن نَفسِها وَ تُوفی کُلُّ نفس مَا عَمِلَت وَ هُم لَا یُظلَمُون؛ روزى بیاید که هر کس، گرفتار دفاع از خویشتن است و به هر کس هر چه کرده تمام دهند و ایشان ستم نبینند»، اظهار کرد: انسان ها در روز قیامت از اعمال و کرداری که در دنیا انجام داده اند دفاع می کنند، اما دفاعیه آن ها سودی برایشان ندارد. اسباب مادی به آن ها کمکی نمی کند، افراد در قیامت تنها حاضر می شوند و باید پاسخگوی کردار خود باشند.

 آیا همه در قیامت تنها هستند؟

این استاد تفسیر با استناد به آیه« وَ لَا تَرکنُوا اِلی الذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکم النارُ وَ مَا لَکم مِن دُونِ اللهِ مِن اولیاءَ ثُمّ َلا تُنصرُونَ؛ به کسانى که ستم کرده‏اند متمایل نشوید که جهنمى مى‏شوید و غیر خدا دوستانى ندارید و یارى نمى‏شوید»، گفت: کسانی در قیامت تنهایند که قطع ولایت الهی کردند. یکی از مواردی که زمینه قطع ولایت الهی را فراهم می کند، همراهی با ظالمان است.

 وی دولتمردان آمریکا را افرادی ظالم و سبک مغز دانست و گفت: به انسان های ظالم نباید اطمینان کرد. آمریکا اگر ادعای بشر دوستانه دارد و می خواهد مردم سوریه را نجات دهد بهتر است ابتدا مشکلات کشور خودش را حل کنند.    

 پورحسینی با انتقاد از این که چرا جامعه اسلامی ما باید از اجناس مارک دار استفاده کند، اظهار داشت: در کشوری که فراوانی نعمت است، چرا باید میوه و مواد غذایی و سایر اجناس از کشورهای دیگر وارد شود.

 وی گفت: افراد اگر می خواهند به مراتب بالای معنویت را کسب کنند باید خانه دل را از اغیار خالی کنند. بدعت گذاری، حق پذبر نبودن، حق ستیز و حق گریز بودن، سازش با ظالمان و علاقه مندی به ستمگران و اعتماد به وعده منافق زمینه قطع ولایت الهی را فراهم می کند.

 معرفت و شناخت خداوند، وحشت قیامت را از بین می برد

خداوند بهترین مونس تنهایی انسان هاست. ما اگر می خواهیم در عالم برزخ و قیامت تنها نمانیم باید به خداوند پناه ببریم. معرفت و شناخت خداوند سبب می شود تا خداوند در قیامت شفیع ما باشدزو ترس و وحشت ما را از بین می برد.

 وی در پایان به تفسیر این سخن امام صادق(ع) که می فرمایند« کسی که معرفت و شناخت خداوند را کسب کند از وحشت و تاریکی قیامت در امان است» پرداخت و گفت: افراد باید تنهایی خودشان را با مناجات با پرودگار و یاد او بودن پر کنند. انسانی که به شناخت خداوند برسد از شر شیطان در امان است./930/پ202/س

ارسال نظرات