۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۵۵۸
چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری؛

نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی چهارمحال و بختیاری و فارس، تمدید زمان مهلت ارسال مقاله به همایش قرآن و سلامت و افتتاح مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتالی شهرکرد از مهم‎ترین عناوین چند خبرکوتاه از چهارمحال و بختیاری است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سردار مهدی جمشیدی، رییس سازمان بسیج عشایری کشور در نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و فارس که در شهر نقنه شهرستان بروجن برگزار شد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ جهاد و شهادت و معرفی شهیدان به‌عنوان الگویی نمونه برای نسل جوان در ایران از اهداف برگزاری این یادواره‌ها است.

 وی تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و نهادینه‌کردن فرهنگ مقاومت برای نسل سوم و چهارم انقلاب با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی و خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره‌ها عنوان کرد.

 جمشیدی ادامه داد: بیستم دی‌ماه امسال نیز دومین کنگره بزرگداشت سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در شهر اصفهان برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری این کنگره، یادواره بزرگداشت 10 هزار شهید و سومین کنگره شب شعر عاشورایی نیز برگزار می‌شود.

 به گفته رییس سازمان بسیج عشایری کشور، حضور عشایر در حراست از مرزهای سیاسی کشور و مبارزه ایل قشقایی در مقابله با تهاجم انگلیسی‌ها، برگ زرینی است که در تاریخ ملت ایران به یادگار مانده است.

 سردار جمشیدی تقدیم 10 هزار شهید عشایر و 1400 شهید ایل قشقایی را گواه تصدیق غیرت ملی و مذهبی این قشر از جامعه دانست و گفت: لباس سرخ شهادت برازنده این قشر تلاشگر و بی ریا است.

 یادآور می‌شود، نخستین یادواره 120 شهید عشایر قشقایی چهارمحال و بختیاری و فارس با حضور رییس سازمان بسیج عشایری کشور، مسئولان استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری صبح امروز در شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن برگزار شد.

تمدید زمان مهلت ارسال مقاله به همایش قرآن و سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهلت زمان ارسال مقاله به دبیرخانه همایش استانی قرآن و سلامت به مدت ده روز دیگر تا تاریخ 31 شهریورماه تمدید شد.

علاقه مندان می توانند اصل و خلاصه مقاله خود را از طریق پست الکترونیکی quranmed@yahoo.com ارسال کنند.

لازم به ذکر است، بیماری و شفا از دیدگاه قرآن، الکل از دیدگاه قرآن و طب، سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت (تغذیه سالم، روابط اجتماعی سالم، مهارت های زندگی، روابط حرفه ای بین پزشک و بیمار، مسئولیت پذیری اجتماعی، التزام عملی به وظایف حقوقی و اخلاقی) را از محورهای این همایش است.

گفتنی است، همایش همایش قرآن و سلامت در تاریخ هفتم آبان ماه سال جاری در محل تالار ابن سینای مجتمع رحمتیه شهرکرد برگزارمی شود.

افتتاح مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتالی شهرکرد

مجتمع فرهنگی رسانه دیجیتالی شهرکرد با حضور عنابستانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، حسین گنجی مدیر ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حسین گنجی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های این اداره در جهت توسعه فناوری اطلاعات در استان اظهار داشت: دنیای امروز دنیای ارتباطات و عصر اینترنت و ابزار دیجیتالی است.

وی با بیان این که آشنایی افراد و آموزش ها باید در استان همراه با پیشرفت دنیا باشد، خاطر نشان کرد: جوانان امروز باید توانایی های خود را در استفاده از ابزار دیجیتال بالا ببرند.

گنجی با اشاره به بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورسانه دیجیتالی شهرکرد، اذعان داشت: در این مجموعه 30 سیستم رایانه ای تعبیه شده است و دارای فضای 500 متر مربع است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی استان در آینده ای نزدیک خبر داد./9464/پ203/غ

ارسال نظرات