۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۸۲۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

امامزادگان پرچم دار اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امامزادگان پرچم دار اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امامزادگان نشانه ای از آیات الهی هستند و تعظیم آنها تعظیم شعائر الهی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ظهر امروز در مراسم پرده برداری از ضریح آستانه مبارک ملامجددین مرکز استان با اشاره به نامگذاری پنجم ذیقعده به عنوان روز تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: سال ها جای این روز در تقویم رسمی کشورمان خالی بود که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز در تقویت کشورمان به ثبت رسید.

 

وی با بیان این که احترام به اهل بیت(ع) در همه شئون زندگی ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم از مقام اهل بیت(ع) وظیفه همگان در جامعه اسلامی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ترویج و تکریم فضائل و مناقب اهل بیت(ع) درجهت تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی مردم بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان، اظهار محبت، مودت و دوستی با ائمه معصومین(ع) است.

 

حجت الاسلام علیزاده تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از رسالت های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش و برنامه این سازمان تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این که ارتقای معرفت مردم نسبت به منزلت و جایگاه امامزادگان بستر ساز بصیرت ولایی در جامعه خواهد بود، بیان داشت: تجلیل و تکریم از امامزادگان یک کار ارزشمند و ماندگاری است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تکریم و تجلیل از مقام امامزادگان را تکریم و تجلیل از اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: امامزادگان نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن کریم در کشور شیعی و ولایی ایران اسلامی داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزادگان نعمتی الهی برای کشورمان هستند که ما قدردان این نعمت خواهیم بود، ادامه داد: ولایی بودن و معرفت مردم نسبت به احکام دینی، اسلام، اهل بیت(ع) و معارف ارزشمند دینی مدیون حضور امامزادگان در کشورمان است.

 

وی، امامزادگان را نماد و تابلوی روشن باورهای دینی وگرایش های مذهبی و اعتقادی مردم دانست و بیان داشت: امروز به برکت نظام اسلامی، خون شهدا، انفاس قدسیه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دینی و فرهنگی که ایشان اتخاذ می کنند شاهد رشد و گسترش نقش بقاع متبرکه در کشور هستیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مراقد امامزادگان کانون محبت اهل بیت(ع) و محل جوشش باورهای دینی، رشد، ترقی و تعالی معنویت در جامعه اسلامی است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا جایگاه واقعی بقاع متبرکه در جامعه ما احیاء شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تا تبدیل کامل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی فاصله زیادی داریم، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تحقق این مسأله استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که امامزادگان پرچم دار اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امامزادگان نشانه ای از آیات الهی هستند و تعظیم آنها تعظیم شعائر الهی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: همان طور که ذکر و نام خدا دل ها را آرام می کند قرار گرفتن در کنار امامزادگان نیز زمینه ای را برای آرامش معنوی انسان فراهم می کند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش پایانی سخنان خود حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در روستا و شهر را بستر ساز تقویت باورهای دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: هر جا که حضور امامزادگان بشتر باشد در آنجا ارادت و علاقه مردم به اهل بیت(ع)، معنویت، قرآن و گرایش مردم به دین بیشتر خواهد بود./950/پ201/ب

ارسال نظرات