۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۸۴۶۳۹

جشنواره فرهنگی و هنری حضرت امام رضا در لاهور افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره فرهنگی و هنری حضرت امام رضا (ع) به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور هند برگزار شد.
جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا در لاهور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه کرامت جشنواره فرهنگی و هنری حضرت امام رضا (ع) به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

 

عبدالرضا سلطانی سرپرست نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی اظهار داشت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران مفتخر است هر ساله به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع) و ولادت حضرت معصومه (س) جشنواره فرهنگی و هنری را با عنوان دهه کرامت برای دوستداران و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار می کند.

 

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که همزمان در بسیاری از کشورهای دیگر جهت آشنایی مردم سایر ملل برگزار می شود، آشنایی مردم با فرهنگ و معارف اسلامی و گسترش شناخت بهتر مسلمانان و سایر ادیان الهی با ائمه معصومین(ع) و اسلام ناب محمدی است.

 

"ذکیه شاهنواز" وزیر امور زنان ایالت پنجاب نیز در سخنانی گفت: از آنجا که دشمنان اسلام همواره با توطئه های خود درصدد خدشه دار کردن دین مبین اسلام هستند ما با شناخت بیش از پیش از تعلیمات اسلامی بایستی توطئه های آنان را خنثی کنیم و در این راستا مسلمانان با عمل به تعلیمات حضرت امام رضا (ع) می توانند در مقابل استکبار جهانی قیام کنند.

 

"اسماء ممدوت" نماینده مجلس ایالت پنجاب سخنران دیگر این مراسم با تاکید بر کرامات و فضائل حضرت امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) رویداد سفر خود به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را شرح داد.

 

 در پایان مراسم نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مقاله نویسان نوجوان و جوانی که در خصوص تعلیمات، سیره و فرهنگ رضوی مقالات برتر نوشته بودند، جوایزی به رسم یاد بود اهدا کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات