۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۰۴۳
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

جایگاه قم در گردشگری زیارتی حائز اهمیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: جایگاه استان قم از نظر گردشگری و به ویژه گردشگری زیارتی در کشور بسیار حائز اهمیت است.
حجت‌الاسلام سيد مهدي حسيني، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت روز جهانی و هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم برگزار شد، گفت: قم به لحاظ برخورداری از مواریث معنوی، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، امامزادگان و مضاجع شریف دومین شهر مذهبی جهان بعد از خانه خدا است.


وی افزود: پنجم مهر ماه به نام روز جهانی جهان
گردی نامیده شده است و به این مناسبت در کشور ما هفته گردشگری برگزار و برنامه‌های مختلفی در طول این هفته به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان این‌که کشور ما سالانه شاهد حضور 20 میلیون گردشگر از کشورهای مختلف است، اظهار داشت: جایگاه استان قم از نظر گردشگری و به ویژه گردشگری زیارتی در کشور بسیار حائز اهمیت است.


حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به حضور گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور و همچنین کشورهای دیگر در استان قم در تمام ایام سال خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی دقیق زمینه افزایش مدت زمان ماندگاری این گردشگران را فراهم کنیم.


وی تصریح کرد: در استان قم 341 باب هتل، مهان‌پذیر و واحد اقامتی وجود دارد که به اسکان زائران و گردشگران اهتمام دارند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان این‌که تعداد تخت‌های اقامتی در استان قم رقمی بالغ بر 7 هزار و پانصد تخت است، ادامه داد: این میزان تخت به هیچ عنوان پاسخگوی نیازها نیست و درصدد افزایش آن تا پایان سال 94 به 12 هزار تخت هستیم.


وی ابراز داشت: در روز پنجم مهرماه که روز جهانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است به اتفاق همه اصحاب میراث فرهنگی به زیارت حضرت معصومه(س) خواهیم رفت و در ادامه بازدیدی از بیت امام خمینی(ره) و موزه گنجینه مراجع و دیداری با علما خواهیم داشت.


حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که حضور در نماز جمعه و زیارت گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های اصحاب میراث فرهنگی در روز جهانی گردشگری است، گفت: سخنرانی در مراکز علمی و دانشگاهی با حضور اساتید گردشگری، برگزاری تور رایگان گردشگری در سطح استان و نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان نیز برخی از برنامه‌های هفته گردشگری در استان قم است.


وی با اشاره به تشکیل معاونت هماهنگی امور زائران در استانداری قم اظهار کرد: تشکیل این معاونت گام بسیار ارزنده‌ای در ساماندهی امر ارائه خدمات به زائران و مهیا کردن زیرساخت‌های مورد نیاز استان دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان این‌که صنایع دستی استان قم رتبه برتر کشوری را به دلیل وجود اساتید ذی‌فنون دارد، گفت: در همین راستا نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات در استان قم برگزار می‌شود.


وی در پایان اظهار کرد: نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات از 13 تا 17 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برگزار می‌شود و نمایندگانی از سراسر کشور در آن حضور دارند./907/پ202/ی

ارسال نظرات