۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۴۷۸
موسس مدرسه علمیه رضویه مشهد:

طلاب نگاه استراتژیکی و راهبردی به مسائل داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سائلی خطاب به طلاب تأکید کرد: افق و وسعت نظر و نگاهتان را بالا ببرید، به مسائل استراتژیکی، راهبردی و بین المللی نگاه کنید زیرا در این صورت تصمیم گیری، رفتار و قضاوت شما تحت تاثیر این نگاه قرار گرفته و از لحاظ مکارم و فضایل اخلاقی رشد می کنید.
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت السلام محمد سائلی، موسس مدرسه علمیه رضویه، ظهر امروز در سلسله نشست های اخلاقی خود با اشاره به این که امام حسین(ع) در دعای عرفه از خداوند درخواست می کنند که «بی نیازی مرا در روحم قرار ده»، افزود: روح خود را تربیت کنید. نفس خود را به گونه ای تربیت کنید که طلا و سنگ در برابر او یکسان باشد.  

 

وی با بیان این که جسم و روح هر دو نیاز به استراحت دارند، گفت: استراحت روح این است که موعظه مفید بشنود. انسان زمانی که نصیحت و پندی می شنود دوباره نیرو گرفته و شاد می شود.

 

حجت الاسلام سائلی با بیان این که اگر افراد مسؤولیت های خود را بشناسند، عمر خود را هدر نمی دهند، افزود: در روز قیامت مهم نیست که پست ها و منصب هایی که افراد در دنیا داشتند مهم نیست، در روز یوم الحساب درباره مسؤولیت هایی که بر عهده افراد بوده است سوال می شود.

 

طلاب نگاه استراتژیکی و راهبردی به مسائل داشته باشند

این استاد حوزه خطاب به طلاب اظهار کرد: افق و وسعت نظر و نگاهتان را بالا ببرید، به مسائل استراتژیکی، راهبردی و بین المللی نگاه کنید. اگر مسائل را از افق بالا نگاه کنید، تصمیم گیری، رفتار و قضاوت شما تحت تاثیر این نگاه قرار می گیرد. هر روز از لحاظ مکارم و فضایل اخلاقی رشد کنید.  

 

وی ادامه داد: : قدر موقعیتی که برای شما پیش آمده و می توانید تحصیل کنید بدانید. در کنار درس و تحصیل از نظر عبادی و معنوی رشد کنید. در لحظاتی که بی حوصله و عصبانی هستید، مراقب باشید خطایی انجام ندهید و کسی از شما نرنجد، به دیگران مهر بورزید. از مقدمات گناه فاصله بگیرید و اگر اشتباهی از شما صادر شد، سریع توبه کرده، در صدد جبران آن برآمده، با عمل درست آن را اصلاح کنید.

 

حجت الاسلام سائلی در مورد نحوه رفتار طلاب با اساتید گفت: قبل از استاد سر کلاس حاضر شوید. با ادب با استاد رفتار کنید. در کلاس، به درس گوش داده. پست سر استاد غیبت نکنید. از آن ها بخواهید تا شما را نصیحت کنند.  

 

وی اضافه کرد: احساس خود باوری را در روح خود قرار دهید. معیار غنا و ثروت روح انسان هاست نه ظاهر آنان. انسان باید روح ثروتمندی داشته باشد. اگر عیب و ضعفی در  وجود خود داشته باشید آن نقص در مشکلاتی که برای انسان رخ می دهد منعکس می شود.

 

روح خود را تربیت و در مقابل گناه ایستادگی کنید 

این استاد حوزه یادآور شد: جوانی در عین حالی که بهترین لحظات عمر انسان است، یک از سخت ترین مراحلی است که باید انسان آن را سپری کند. اگر انسان بر روی روح و روان خود کار کند، می تواند در مقابل گناه صبر کند. قدر جوانی خود را دانسته و آن را محترم بشمارید. انسان ها با سعی و تلاش به موفقیت می رسند.

 

وی با بیان این که طلاب باید با هدف و جدیت و با گام­های استوار درس بخوانید، افزود: تاریخ بدون اراده و تصمیم و دخالت ما رقم نمی خورد بلکه این ما هستیم که تاریخ را می سازیم و در آن نقش ایفا می کنیم. نقص و کمبود آینده انسان ها، معلول عیب هایی است در گذشته رفع نکرده اند./930/پ202/ج

ارسال نظرات