۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۴۸۹
با حضور آیت الله سبحانی؛

مراسم افتتاح حوزه علمیه رشت آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت دقایقی قبل با حضور حضرت آیت الله سبحانی آغاز شد.
 آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مراسم افتتاحیه حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت دقایقی قبل با حضور حضرت آیت الله سبحانی، از مراجع عظام تقلید و پیام رییس مجلس شورای اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) رشت آغاز به کار کرد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله رسول محلاتی، حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، نوبخت، معاون رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جمع کثیری از مسؤولان کشوری و استانی حضور دارند.

 

این گزارش می افزاید، زیر بنای حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت  71 هزار مترمربع است که فاز نخست این مجموعه 25 هزار مترمربع زیربنا دارد.

 

بر اساس این گزارش، ظرفیت کلی حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت بیش از هزار و 600 نفر است که در فاز نخست 300 طلبه فعالیت علمی خود را در سال تحصیلی جدید آغاز خواهند کرد.

 

به گزارش رسا، با آغاز به کار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت، گیلان به پایگاهی مهم برای پرورش عالمان و مبلغان دینی تبدیل خواهد شد و در قدم نخست در سال تحصیلی جدید حدود 150 طلبه غیر ایرانی فعالیت علمی خود را در این حوزه آغاز خواهند کرد./950/پ202/ج

ارسال نظرات