۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۶۱۰۴

عقب نشینی آمریکا از تحریم های جدید علیه ایران

خبرگزاری رسا ـ بر اساس این بسته تحریمی جدید، آمریکا با هدف قرار دادن نفت ایران، در نظر داشت میزان صادرات آن را به صفر برساند.
عقب نشینی آمریکا از تحریم های جدید علیه ایران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: بررسی بسته جدید تحریمی علیه ایران که3 ماه قبل به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده و قرار بود سه شنبه این هفته به تایید مجلس سنا نیز برسد، به تعویق افتاد.
به گزارش این شبکه؛ بررسی این تحریم ها به بعد از مذاکرات اتمی ایران با گروه 1+5 موکول شده است. این مذاکرات روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر) در ژنو برگزار خواهد شد.
گفتنی است بر اساس این بسته تحریمی جدید، آمریکا با هدف قرار دادن نفت ایران، در نظر داشت میزان صادرات آن را به صفر برساند.
بی بی سی فارسی علت اصلی این اقدام مجلس سنا را اینگونه بیان کرد: کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود که ترجیح می دهد قانون گذاران آمریکا تا قبل از مذاکرات ماه اکتبر تحریم های جدیدی علیه ایران تصویب نکنند.
البته باید گفت که روز سه شنبه اول اکتبر، بنیامین نتانیاهو نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل، خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شد و تهدید کرد که اگر دنیا به ایران اجازه دهد به سمت ساختن سلاح اتمی پیش برود، کشورش به تنهایی جلوی این کشور را خواهد گرفت.
به نظر می رسد اگر قرار باشد مجلس سنای آمریکا به سخن کسی گوش فرا دهد آن فشار لابی صهیونستی با رهبری مقامات صهیونیزم و بنیامین نتانیاهو خواهد بود، نه درخواست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا.
بنابراین می توان گفت بر خلاف نظر شبکه بی بی سی فارسی که علت اصلی اقدام مجلس سنا را سخنان کاترین اشتون می داند، علت واقعی، سخنان جفری اسکات، متخصص تحریم در موسسه اقتصاد بین‌المللی پیترسون باشد که می گوید: برای ما دیگر دشوار است مشتریان اصلی نفت ایران در آسیا را وادار کنیم تا واردات خود را از این کشور باز هم کمتر کنند. به همین دلیل اعمال تحریم های بیشتر، غیرسازنده بوده و باعث می شود همراهی فعلی در تحریم ایران، از هم فرو بپاشد./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات