۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۳۸۸
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

تاکید رییس مجلس بر تداوم فعالیت دیپلماسی با توجه به ملاحظات رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مثبت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و به کارگیری نخبگان در عرصه‌های اجرایی، گفت: افزایش قدرت اقتصادی هزینه مذاکرات دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.
دكتر علي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز یکشنبه (چهاردهم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور با تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) گفت: گرچه ایشان حدود 25 سال عمر کرده و بعد به شهادت رسیدند اما در این دوره کوتاه این امام بزرگوار مناظرات علمی بسیاری داشتند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی شیعیان در آن زمان می خواستند که با برگزاری مناظرات علمی به علم الهی امام جواد (ع) دست یابند وبرای این موضوع جلساتی را برگزار می کنند. همچنین از طرفی حاکمان عباسی مانند مامون و متعصم با برگزاری جلسات مناظره و رو در رو کردن امام جواد (ع) با دانشمندان امامت این امام را زیر سوال ببرند.

 

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 220 حدیث درباره مسائل اسلامی و دینی از امام جواد نقل شده است، تصریح کرد: بر اساس یکی از روایات مومن سه ویژگی دارد که برخورداری از توفیق الهی، واعظ بودن و پذیرش نصیحت دیگران جزو این ویژگی هاست که این موضوع ها ارکان تربیت اسلامی را نشان داده و این روش های تربیت اسلامی نشان دهنده آراستگی انسان است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات امام جواد (ع) قرآن و حکمت، نور و حقیقت دین بوده که محتوای دین را نشان می دهد گفت: از طرفی دیگر مقصود از معروف در روایات امام جواد(ع) حصار دین که همان معصومین و امامان بوده، است. از طرفی دیگر ایرانیان در آن زمان توفیق همراهی و همنشینی با شاگردان این امام بزرگوار مانند عبدالعظیم حسنی، علی بن مهزیار، فضل بن شازان و تعدادی دیگر داشتند.

 

وی با اشاره به انفجار روز گذشته در میان عزاداران امام جواد (ع) در شهر کاظمین تصریح کرد: این حادثه بار دیگر خطر اقدامات تکفیری و تروریستی را به تمام مردم گوشزد کرد. از طرف دیگر متاسفانه سرویس های اطلاعاتی کشورهای قدرتمند که خود را مدعی حقوق بشر و مبارز تروریست می دانند در چند سال اخیر به صورت پنهانی از این تروریست ها حمایت می کنند اما در شعار مخالف این گونه اقدامات هستند.

 

لاریجانی با تاکید بر اینکه اقدامات دوگانه کشورهای غربی درباره تروریسم زمینه رشد اقدامات تروریستی را درمنطقه و جهان فراهم کرده است، تصریح کرد: به طور حتم این کشورها باید پاسخگوی خون عزاداران و حمایت از تروریست ها باشد.

 

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تحرک دیپلماتیک کشور بسیار بااهمیت است، گفت: معظم له در سخنانشان اصل تحرکات دیپلماتیک را لازم دانستند که این موضوع برای فعالان این عرصه پشتیبانی ذی قیمتی است اما گام‌های بعدی باید در چارچوب مدنظر رهبر معظم برداشته شود. از طرفی دیگر در کنار امردیپلماتیک مسئولان باید توجه ویژه ای به تولید داخل و خودکفایی اقتصادی داشته باشند به طوری که بارها مجلس شورای اسلامی بر حمایت از تولید داخل و شکوفایی اقتصادی تاکید داشته است زیرا کلید شکوفایی کشور و ملت حمایت از این حوزه است.

 

لاریجانی با تاکید بر اینکه به طورحتم توسعه و شکوفایی اقتصادی در روند مذاکرات ایران و غرب تاثیرگذار است، یادآور شد: تسهیل روابط دیپلماتیک به رونق اقتصادی کشور بستگی داشته وتاثیر می گذارد اما در هر حال باید در جهت افزایش قدرت دانش بومی کشور تلاش کرد تا هزینه دیپلماتیک کاهش پیدا کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توصیه مجلس در شرایط کنونی به دولت این است که با تسهیل فضای کسب و کار و بکارگیری نخبگان داخلی در جهت توسعه اقتصادی گام برداریم. از طرفی دیگر در اینجا فرا رسیدن نیروی انتظامی را تبریک می گویم./971/د102/ج

ارسال نظرات