۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۸۱۰
در آستانه روز عرفه؛

همایش تأثیر دعا در سبک زندگی مؤمنانه در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با اعلام خبر برگزاری همایش تاثیر دعا در سبک زندگی مؤمنانه گفت: این همایش در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان و با حضور اساتید برجسته موسسه آموزشی امام خمینی (ره) قم برگزار می شود.
همایش تأثیر دعا در سبک زندگی مؤمنانه در زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام حسین محمدی، معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، تاثیرات دعا و نیایش را در زندگی انسان غیر قابل انکار توصیف کرد و اظهار داشت: دعا و نیایش یکی از اصل های اساسی در رابطه میان خداوند و بندگان است و انسان تا جایی که می تواند باید این ارتباط با معبودش را افزایش دهد که هر چه به انسان برسد و عائدش شود حتما از همین نیایش ها و ارتباط ها است.

 

وی در ادامه افزود: از همین رو حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با همکاری جهاد دانشگاهی زنجان یک همایش بسیار خوب با موضوع تاثیر دعا در سبک زندگی مؤمنانه در حوزه علمیه امام صادق (ع) روز یکشنبه هفته آینده برگزار می کند.

 

معاونت تهذیب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه به موضوعاتی که در این همایش به آنها پرداخته می شود اشاره و عنوان کرد: در این همایش که از طرف گفتمان های دینی برگزار می شود به موضوعات بسیار خوبی مانند شرایط استجابت دعا، چگونه دعا کنیم؟، چرا دعای ما مستجاب نمی شود؟، توسل به ائمه اطهار و تاثیر آن در استجابت دعا، نذر و استجابت دعا و دعا و سبک زندگی اسلامی از جمله موضوعات خوبی هستند که به آنها در این همایش پرداخته می شود.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه هدف از برگزاری چنین همایش ها و جلسات اخلاقی را مساعدت طلاب در ارتباط با خالق و عمق بخشیدن به نیایش های آنها دانست و تصریح کرد: از آنجایی که هدف اصلی طلاب در حوزه علمیه کمک به ارتباط مردم با خدا و راهنمایی و ارشاد مردم در حوزه دین است، لذا این امر مهم بدون ارتباط خود طلبه با خداوند متعال و بدون داشتن دعا و نیایش های خوب که او را به قول معروف در افتادن به مشکلات ساپورت کند امکان پذیر نیست.

 

وی در پایان افزود: پس طلاب نیز نباید از این اصل مهم غافل باشند و همیشه در ساعات و اوقات خود وقتی را برای دعا و نیایش و تضرع به درگاه الهی اختصاص دهند که بنا به گفته بزرگان و علمای دین طلاب اگر بخواهند به جایی برسند از این راه سریع تر می شود به مقصد رسید که البته همه طلاب اینگونه هستند و نیازی به گفتن نیست. /949/ت302/ب

ارسال نظرات