۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۸۸۰

هشدار امنیتی عربستان به زائران حج

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی به زائران حج هسدار داد که از هر عملی که ممکن است ایمنی آنها را به خطر بیاندازد دوری کنند.
مراسم حج

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه اعضای اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت دوباره از محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده، از زائرانی که امسال در مراسم حج شرکت می کنند خواسته است که از محمد مرسی و اخوان المسلمین حمایت کنند، وزیر کشورعربستان سعودی به زائران علیه بهره برداری از مراسم حج برای مقاصد سیاسی هشدار داد.
صدای آمریکا در این خصوص گزارش داد: محمد بن نایف روز چهارشنبه گفت دولت سعودی تمام زائران را ترغیب می کند مراسم حج را دور از هر عملی که ممکن است ایمنی آنها را به خطر بیاندازد، برگزارکنند.
وی ضمن اعلام اینکه ایمنی زائران ایجاب می کند ما هر حرکت و تحولی را جدی بگیریم، یادآور شد: عربستان سعودی در اوائل دهه 2000 صحنه موج تروریسم بود، که مکان های مذهبی را نیز فراگرفت.
لازم به ذکر است که دولت عربستان سعودی  از برکناری محمد مرسی و روی کارآمدن دولت موقت حمایت کرده و پرداخت میلیون ها دلار کمک به دولت جدید را تعهد نموده است.

گفته می شود عربستان سعودی 95 هزار نفر از اعضای نیروهای امنیتی را برای حفاظت از وزارت دفاع، گارد ملی و نهادهای اطلاعاتی خود بسیج کرده است. همچنین این کشور یک نیروی ویژه 40 هزار نفری را برای تامین امنیت حج تشکیل داده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات