۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۸۷۰۰۰

مردم آمریکا نه دموکرات می خواهند و نه جمهوری خواه

خبرگزاری رسا ـ تنها 26 درصد مردم آمریکا معتقدند دو حزب اصلی آمریکا نمایندگان مناسبی برای مردم هستند.
باراک اوباما و اعضاي کنگره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس نظرسنجی جدید مرکز گالوپ، بیشتر مردم آمریکا می‌گویند، این کشور به یک حزب سوم بزرگ نیاز دارد زیرا دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نماینده خوبی برای مردم نیستند.

مرکز گالوپ که نتیجه این نظر سنجی را در اینترنت منتشر کرده است گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد، 60 درصد آمریکایی‌ها از نحوه حکومت و کشور داری دو حزب اصلی در این کشور ناراضی هستند؛ این بالاترین میزان نارضایتی مردم از احزاب اصلی آمریکا در تاریخ نظرسنجی‌های مرکز گالوپ است.

تنها 26 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارد که دو حزب اصلی در آمریکا نمایندگان مناسبی برای مردم هستند که این پایین ترین میزان در نظرسنجی‌های گالوپ است.

گالوپ می‌گوید: از زمان تعطیلی دولت در آغاز ماه جاری میلادی، اقبال عمومی به هر دو حزب عمده در آمریکا کاهش پیدا کرده است و اکثر مردم آمریکا برای حل این مسئله تشکیل یک حزب سوم را ترجیح می‌دهند.

52 درصد از حامیان حزب جمهوری خواه و 49 درصد از حامیان حزب دموکرات می‌گویند که به یک حزب سوم نیاز است. در واقع، این اولین بار است که اکثریت حامیان یکی از احزاب جمهوری خواه یا دموکرات گفته‌اند که آمریکا به یک حزب سوم بزرگ احتیاج دارد.

از سوی دیگر، 71 درصد افراد مستقل (کسانی که حامی هیچ یک از احزاب اصلی آمریکا محسوب نمی‌شوند) همواره گفته‌اند که این کشور نیاز به حزب سوم دارد.

تعطیلی فعلی دولت آمریکا 9 مهر آغاز شد؛ علت این تعطیلی عدم توافق اعضای کنگره آمریکا بر سر قانونی جهت تامین سرمایه عملیات دولت فدرال بود.

در عین حال، آمریکا با خطر قصور در پرداخت بدهی‌های خود نیز روبروست. این مسئله نگرانی‌ها را بین رهبران جهان و بازارهای مالی در سراسر جهان افزایش داده است.

صندوق بین المللی پول روز پنج شنبه هشدار داد، ناتوانی آمریکا در حل مسئله سقف بدهی امنیت سرمایه‌گذاری‌ها را تهدید می‌کند و ممکن است بی‌ثباتی مالی به بار آورد./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات