۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۸۷۳۷۲

شماره جدید ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و هفتمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی روانه بازار مطبوعات شد.
نداي رسا شماره 87

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و هفتمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

در یادداشت این شماره که در زمینه دهه مبارک ولایت و امامت نگاشته شده می خوانیم: هدف نهایی از خلقت تمام این منظومه‌ها و کهکشان‌ها که جز خالقش نمی داند چه مقدار است، دو کلمه است. یکی معرفت و یکی عبادت. ثمره این خلقت و عصاره این عالم انسان است و انسان هم مخلوق برای این دو کلمه است:1ـ خدا را بشناسد. 2ـ خدا را بپرستد. بعثت 124000 پیغمبر مقدمه همین دو کلمه است و این دو میسّر نیست الا به دو امرکه عبارت است از قرآن و بیان قرآن. تنها چیزی که بشر را به این دو مطلب می‌رساند قرآن و عترت است. چون جز وحی خدا چراغ این راه نیست.

 

آن وحی هم بدون مفسر نتیجه‌اش عقیم است. هر قانونی مفسری لازم دارد، علم معلم می‌خواهد، طب طبیب می‌خواهد، اگر طب باشد ولی طبیب نباشد نتیجه آن طب کجا حاصل می‌شود؟ قرآن طب بشریت است امام طبیب انسانیت است. قرآن قانون است و امام مفسر این قانون. این است معنای «الیوم اکملت لکم دینکم» دین شما را کامل کردم «و رضیت لکم الاسلام دینا» معنی این جمله این است که آن اسلامی که مقصد تمام انبیا و مرسلین بود. این اسلامی است که توام با ولایت باشد.

 

ارسال 190 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه دومین همایش بین المللی ولایت، برگزاری هزار برنامه در دهه ولایت و امامت در اهواز، کمک 80 میلیارد ریالی خوزستانی ها ویژه طلا کاری ایوان حرم علوی، برگزاری سوگواری شب های بین الحرمین در اهواز، 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب، آغاز به کار مدرسه علمیه غیر حضوری سطح دو در خوزستان و برگزاری کارگاه آشنایی با سامانه انتخاب و معرفی دانشجویان نمونه اخبار و مطالب درج شده در این نشریه است.

 

در این شماره در گفتوگوی تفصیلی که با عصام العماد شده بود می خوانیم: بیداری اسلامی از جنس بصیرت و آگاهی است، انقلابهای مردمی کشورهای عربی باید با مفاهیم سیاسی رشد کند زیرا این کار قدرت بیداری اسلامی را افزایش می دهد.

وی افزود: ملت ‎های عربی در زمان  حکومت حاکمان دیکتاتوری  به هیچ یک از مسائل  سیاسی حاکمان توجه نمی کردند که این عمل سبب زمینه برای برنامه ‎های شیطانی رژیم صهیونیستی غاصب و آمریکا را در منطقه شده است.

العماد گفت: استکبار در دوران حاکمان دست نشانده خود در کشورهای عربی  برای ملت‎های عربی ارزش قائل نبودند و بدون  هیچ مشکلی توطئه‎های خود را در منطقه اعمال می‎کردند.

وی با تأکید براین که در عصر کنونی کشورهای اسلامی و عربی به برکت حرکت بیداری اسلامی با هم متحد و منسجم هستند، و زیر بار ظلم و ستم حاکمان دست نشانده استکبار نخواهند رفت.

دانشمند یمنی تظاهرات ملت‎های عربی در مقابل سفارت‎های آمریکا و اسرائیل در کشورهای عربی را سبب بصیرت و آگاهی ملت‎ها از توطئه‎های دشمنان دانست و اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی غاصب در عصر بیداری اسلامی برای اعمال برنامه‎ های شیطانی در کشورهای اسلامی هزاران مرتبه فکر می‎کنند تا با مشکلی مواجه نشوند زیرا از حرکت بیداری اسلامی هراس دارند که این حرکت به ملت‎های خود نفوذ پیدا نکند.

 

در ستون فتوای های جدید رهبر معظم انقلاب آمده است: احکام ولایت فقیه

ولایت فقیه

ولایت فقیه به‌معناى حاکمیت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌اى است از ولایت ائمه اطهار علیهم السلام که همان ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله است.

اطاعت از ولى فقیه

در مسائل مربوط به اداره کشور اسلامى و امورى که به عموم مسلمین ارتباط دارد، نظر ولىّ امر مسلمین باید اطاعت شود. ولى در مسائل فردى محض، هر مکلفى باید از مرجع تقلید خودش پیروى نماید.

عدم اعتقاد به ولایت فقیه

عدم اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه، اعم از این که بر اثر اجتهاد باشد یا تقلید، موجب ارتداد و خروج از اسلام نیست.

 

لازم به ذکر است سه روز نامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه  کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات